וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסר החשש מחדירת מחבלים, חזרה לשגרה בדרום

רמי שני

6.8.2012 / 7:44

במהלך הלילה הונחו תושבי חבל שלום, חלוציות וכרם שלום לשהות במרחבים מוגנים, בעקבות מתקפת הטרור בגבול מצרים, ובתום סריקות נשללה האפשרות של הימצאות מחבלים בשטח ישראל

צילום: שי מכלוף,דובר צה"ל, עריכה: טל רזניק

תושבי יישובי המועצה האזורית אשכול יכולים לחזור לשגרה - כך הודיע הבוקר (שני) דובר צה"ל לאחר מתקפת הטרור המשולבת בגבול ישראל-מצרים. במהלך הלילה הונחו תושבי היישובים חבל שלום, חלוציות וכרם שלום לשהות במרחבים מוגנים, בעקבות המתקפה. בתום סריקות שנערכו במשך כל שעות הלילה נשללה האפשרות של חדירת מחבלים לישראל. אתמול אף נורו עשרות פצצות מרגמה לעבר אזור המועצה האזורית אשכול ומעבר כרם שלום.

דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי אישר כי קבוצת מחבלים מסיני השתלטו על מוצב מצרי, הרגה 15 שוטרים מצרים וגנבו מהם שני כלים משוריינים. שני הכלים משוריינים עשו את דרכם למעבר, אחד מהם התפוצץ והשני חדר לשטח ישראל, והותקף מהאוויר על ידי חיל האוויר. גורמים צבאיים מסרו כי דקות אחדות לפני ההתקפה על המשוריין השני הצליחו מספר מחבלים להימלט מהכלי ולרוץ כשהם חמושים לכיוון היישוב יבול. עוד ציינו הגורמים כי באזור השטח החקלאי של היישוב יבול התנהלו חילופי אש בין חיילי צה"ל, לוחמי ימ"מ והמחבלים. כעבור 20 דקות של כיתור המקום, נהרגו המחבלים.

מחבלים חטפו משוריינים מצרים ופתחו באש לעבר ישראל. דייב בוימוביץ'
דקות אחדות לפני ההתקפה על המשוריין השני הצליחו מספר מחבלים להימלט מהכלי/דייב בוימוביץ'

בעקבות התקרית, כינס נשיא מצרים מוחמד מורסי ישיבת חירום ביחד עם המועצה הצבאית העליונה. גורם ביטחוני מצרי בכיר אמר לאתר המצרי "אל-יום א-סאבע", כי פעילי ג'יהאד מעזה וממצרים עומדים מאחורי הפיגוע. לדבריו, הפעילים המצרים באו מהאזורים אל-מהדיה וג'בל חלאל. הגורם טען כי החמושים שהגיעו מעזה ניסו לברוח חזרה דרך המנהרות לאחר שביצעו את הפיגוע, אולם הם נבלמו על ידי צבא מצרים.

כמו כן, משרד הפנים בממשלת חמאס הודיע על העלאת הכוננות בקרב מנגנוני הביטחון לאורך הגבול עם מצרים מחשש לניסיונות הסתננות לתוך רצועת עזה. משרד הפנים הודיע גם על סגירת כל מנהרות ההברחה לאורך הגבול מחשש להסתננויות. "אנו עוקבים אחר האירועים המעצרים בגבול", נמסר. לדבריו, האצבע המאשימה מופנית לישראל "משום שהיא מנסה לפגוע בביטחונה של מצרים ולעורר מלחמות אחים בין העם המצרי לבין תושבי עזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חמושים חטפו משוריינים מצריים וירו לעבר ישראל. דובר צה"ל
"בזכות הפעילות הנחושה של צה"ל והשב"כ סוכל פיגוע גדול נגד אזרחי ישראל". זירת האירוע/דובר צה"ל

אמש שוחח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש השב"כ בעקבות האירועים, ואמר כי "בזכות הפעילות הנחושה של צה"ל והשב"כ סוכל פיגוע גדול נגד אזרחי ישראל". הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, קיים אמש הערכת מצב עם אלוף פיקוד הדרום, טל רוסו, ראש אגף המבצעים, אלוף יעקב אייש וראש השב"כ יורם כהן כדי לדון בהתפתחויות בדרום.

עוד בנושא
מחבלים השתלטו על משוריינים מצרים וירו לעבר ישראל
פרשנות: המתקפה תשנה יחסי מצרים-חמאס?
אתמול: צה"ל תקף בעזה, שני מעורבים בפיגוע בגדר נפגעו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully