וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: בת 10 תתנצר חרף התנגדות אמה היהודייה

שופט אישר לילדה לעבור הטבלה לנצרות כבקשתה, ודחה את עתירת האם שטענה כי בתה עברה "שטיפת מוח" של אביה - יהודי שהתנצר בעצמו. השופט: "מקווה שתשמרי גם על המורשת היהודית"

ילדה בריטית בת עשר תוכל להמיר את דתה מיהדות לנצרות, בניגוד לדעתה של אמה היהודייה - כך קבע לפני מספר ימים שופט מחוזי באסקס. בית המשפט דחה עתירה שהגישה האם בנובמבר האחרון, בדרישה למנוע מאביה של הילדה להטביל אותה לנצרות לפני שימלאו לה 16. השופט דחה את טענותיה של האם, כי הילדה עברה "שטיפת מוח" של אביה, וכי היא צעירה מדי להחליט בעצמה על דתה.

אתר החדשות היהודי-בריטי "ג'ואיש כרוניקל" דיווח בסוף השבוע כי ביום רביעי האחרון פסק השופט ג'ון פלאט, בבית המשפט של מחוז ראמפורד, כי הן הילדה והן אחיה הצעיר יוכלו להמיר את דתם לנצרות. השופט, לפי הדיווח, קבע כי הטבלה לנצרות היא "הפתרון הטוב ביותר" עבור הילדה, והורה לאפשר לה להתחיל בהליכים בהקדם האפשרי, ולהטביל אותה לנצרות "ברגע שהכומר יהיה סבור שהיא מוכנה".

יש לציין כי שני הוריה של הילדה (פרטי המשפחה לא פורסמו) היו יהודים בזמן לידתה, אולם לאחר גירושיהם, המיר האב את דתו לנצרות. מאז, בהסכמת האם, הוא לוקח את הילדים לכנסייה ביום ראשון פעם בשבועיים, כשהם נמצאים ברשותו. לפי העדויות שנשמעו בבית המשפט, הילדה הביעה לבסוף בפני אביה את רצונה להמיר את דתה. הוא עצמו, נטען, הטיל בתחילה ספק ברצינות כוונותיה - אך לבסוף השתכנע.

את החלטתו כתב השופט פלאט בצורת מכתב הממוען לילדה עצמה. "אביך חושב שיהיה זה נכון עבורך שתוטבלי כעת כנוצרייה. אמך רוצה שתמתיני עד שתתבגרי, והם ביקשו ממני שאחליט עבורם. זו העבודה שלי". עוד הוסיף: "גם כאשר תוטבלי לנצרות, זה לא אומר שתצטרכי לוותר על המורשת היהודית שלך. היא תמיד תהיה חלק ממך, ואני מקווה שתמשיכי ללמוד אודותיה".

בדיון בבית המשפט הושמעה גם הצהרה מטעמו של הרב אודום ברנדמן, איש חב"ד, שאמר כי המקרה "מטריד ביותר". הוא הסביר כי היהודות אינה רואה בעין יפה כל המרת דת שהיא, בהיותה "דבר לא טבעי", והוסיף כי "זה לא הוגן להעמיד ילד תחת לחץ כזה, ולעשות משהו כה לא טבעי לנשמתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully