וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוקל לצמצם "פרק ההמתנה" למצביעים בפריימריז

פנחס וולף

6.8.2012 / 3:00

לוואלה! חדשות נודע כי ראש הממשלה שוקל לקצר את פרק הזמן שמצטרפים חדשים צריכים להמתין לפני שיוכלו לבחור לרשימה לכנסת, כדי להחליש את מחנה פייגלין. הסיכויים לכך נמוכים

פרסום ראשון: גורמים בליכוד הביעו אמש (ראשון) חשש כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מנסה לבטל או לצמצם במידה ניכרת את תקופת ההמתנה של מצטרפים חדשים לליכוד, בטרם יוכלו לבחור את נציגיהם לרשימת המפלגה לכנסת. מטרת המהלך, כפי שנודע לוואלה! חדשות, היא לאפשר למתפקדי צחי הנגבי לבחור בשר לשעבר לתפקיד.

למרות כשלון ניסיון הפילוג במפלגת קדימה, שהגה הנגבי, הנושא לא ירד מהפרק עד כה. שרים וחברי כנסת החלו באחרונה לפקוד חברים כדי להיערך לקראת אפשרות שהמהלך ייצא אל הפועל. לפי שעה הסיכויים להצלחת המהלך נמוכים.

בנימין נתניהו בועידת הליכוד, מאי 2012. דרור עינב
נתניהו שוקל לנסות, הסיכויים נמוכים. ראש הממשלה בוועידת הליכוד/דרור עינב

"המהלך יגרום התקוממות בליכוד"

הניסיון של נתניהו לצמצם את "תקופת ההכשרה" נועד בעיקר לפגוע בכוחם של מחנה משה פייגלין והמתנחלים בליכוד, שמתנגדים לכך. בכירים במפלגה וכן ראשי סניפים מתנגדים גם כן למהלך מחשש שצעד זה יחליש את מעמדם ויחזק את מעמדו של הנגדי, שחוזר לשורות המפלגה כשבע שנים לאחר שפרש ממנה, עם הקמת מפלגת קדימה. הנגבי זכה לפופולריות רבה הן בקדימה והן בליכוד. "כרגע לא נראה שיש מומנטום לדבר כזה. המהלך בכל מקרה לא היה יוצא אל הפועל, מפני שזה פוגע ישירות באלה שפקדו עד עכשיו", הסבירו בכירים בליכוד.

לדבריהם, "יש רגישות גדולה כלפי מפקדי ארגזים מניסיונות העבר, ולכן יש לכך התנגדות לכך מקיר לקיר. אפילו ב-2006, כשהיה צורך בשינוי החוקה ליצירת מומנטום לאור התרסקות המפלגה, לא עשו זאת. גם לא כשראש הממשלה רצה לדחות את הוועידה בזמנו. מהלך כזה יוביל להתקוממות של הימין ושל ראשי הסניפים יחד".

"על צחי להוכיח ששב לליכוד מאידיאולוגיה"

ביום חמישי שעבר ערך הנגבי כנס פעילים לראשי קבוצות ופעילים בולטים בקדימה כדי לצרפם לליכוד. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, בתום הכנס רובם המכריע התפקד. ההערכה היא כי יחד איתם הוא יצליח לפקוד כ-2,000 חברי קדימה לליכוד. הפעילים הבינו כי קיים סיכוי שיוכלו להצביע, אך גם סיכוי למצב שונה, ובכל זאת הם בחרו ללכת בעקבות הנגבי.

בינתיים, בליכוד לא פורשים שטיח אדום להנגבי. גורמים במפלגה אמרו כי "צחי יודע לזהות התרסקות מפלגה. ב- 2005 כשזיהה התרסקות הליכוד הוא ערק לקדימה. ב- 2012 כשזיהה התרסקות קדימה הוא עבר לליכוד. זה לא מראה על יציבות. הוא צפוי להתקבל במפלגה ברגשות מעורבים ויהיה עליו לעבוד קשה מאוד כדי להוכיח ששב לליכוד מטעמים אידיאולוגיים ולא כסאולוגיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

בליכוד חוששים בעיקר מאות הקלון שדבק בהנגבי, שבגינו נאלץ להתפטר מהכנסת. הדבר יפחית את ערך המתקפה על האישומים הפליליים של חיים רמון, כשהליכוד יבקש לתקוף את מפלגתם של ציפי לבני ורמון. "כשצחי היה בשמאל התקשורת הגנה עליו, אבל עכשיו ההגנה הוסרה", חוששים הבכירים. "כשהליכוד יתקוף את רמון, יאמרו: 'הנה, גם אצלכם זה קיים'".

מהליכוד לא נמסרה תגובה לכתבה. צחי הנגבי מסר בתגובה: "אני לא מגיב להאשמות של אנונימיים. מי שפחדן לא ראוי לתגובתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully