וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: 19 הרוגים בלחימה בין הצבא לכורדים

5.8.2012 / 19:10

לפחות 22 נפצעו ב-4 התקפות של מחתרת ה-PKK על כוחות הביטחון בדרום-מזרח המדינה. חשש בטורקיה: המורדים הכורדים יאחדו כוחות עם אחיהם בסוריה, שנהנים מהתרופפות שלטון אסד

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו

לפחות שמונה אנשי כוחות הביטחון של טורקיה ו-11 חמושים כורדים נהרגו היום (ראשון) בהתקפה של מורדים כורדים על מוצבים בדרום מזרח טורקיה, כך דיווחו גורמי ביטחון במדינה. במתקפות על שלושה בסיסים במחוז הקארי, בקרבת העיר קוקורקה הסמוכה לגבול עירק, נפצעו 16 חיילים ושישה אזרחים.

גורמים בטחוניים בטורקיה מסרו כי קבוצה גדולה של לוחמי מחתרת "מפלגת הפועלים הכורדית" (PKK) חמושים חצו את הגבול לטורקיה מצפון עירק, מקום מושבם של מנהיגי הארגון, ותקפו מוצבים של הצבא הטורקי. בתגובה שלח הצבא תגבורת שכללה ארבעה מסוקי תקיפה. מנהיג ארגון ה-PKK , מורט קראיילן, סיפר כי הארגון שינה את טקטיקת הלחימה באזור העיר סמדינלי: במקום להציב מארבים, לתקוף ולסגת, מנסים הלוחמים לניסיון ליצור אחיזה בעיר.

הלחימה בין צבא טורקיה ל-PKK גברו בשבועות האחרונים. פרשנים בטורקיה מזהירים מפני איחוד כוחות אפשרי של המורדים הכורדים הפועלים בשטח המדינה לכוחות הכורדיים המורדים בצפון-מזרח סוריה - שם הם זוכים באחרונה להצלחות ונהנים מהוואקום השלטוני שהולך ונוצר באזור זה לנוכח ההתקוממות המתרחבת במדינה. כוחות צבא סוריה, לדברי הפרשנים הטורקים, מתקשים להגיע לאזור הכורדי משום שהם קורסים תחת עומס הלחימה נגד המורדים ביתר חלקי המדינה. גורמים כורדים בעלי זיקה ל-PKK, לדבריהם, עלולים לנצל מצב זה ולהתחיל ליזום פעולות נגד טורקיה.

למעלה מ-30 מיליון כורדים חיים תחת שלטון טורקיה, סוריה, עירק ואירן, וזוכים לרמות שונות של אוטונומיה. העימותים בין ה-PKK הנאבק לעצמאות והממשל הטורקי נמשכים זה 28 שנים וגבו כ-40 אלף קורבנות, בעיקר כורדים. השלטון הטורקי רואה בPKK- ארגון טרור מובהק ונאבק בו תוך שימוש בעוצמה צבאית ניכרת. הארגון נמצא גם תחת רשימות ארגוני הטרור של ארצות הברית והאיחוד האירופי.

לקריאה נוספת:
טורקיה: אחרי 20 שנה - נעצר חשוד ברצח משורר כורדי
דו"ח טורקי: ישראל אספה מודיעין עבור המחתרת הכורדית
ארדואן התנצל על הרג 14,000 כורדים בשנות ה-30
בדצמבר: טורקיה הפציצה כורדים בגבול, 35 מבריחים נהרגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully