וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילת נעצרה בחשד שגנבה רימוני רסס ולבנת חבלה

3.8.2012 / 16:14

המשטרה הצבאית עצרה את החיילת, המשרתת כבוחנת תחמושת באוגדת עזה, לאחר שאמצעי חבלה נעלמו ממחסני תחמושת בחטיבה הדרומית. היא הודתה כי החביאה את לבנת החבלה והרימונים

חיילת המשרתת באוגדת עזה בתפקיד בוחנת תחמושת, נעצרה אתמול (חמישי) בחשד שגנבה אמצעי לחימה, כדי למכור אותם לגורמים שונים. היא הובאה היום לדיון בהארכת מעצרה בבית הדין הצבאי בפיקוד דרום שבקסטינה.

בחודשים האחרונים הבחינו מפקדים בכירים בחטיבה הדרומית של אוגדת עזה כי אמצעי חבלה נעלמו ממחסני התחמושת של החטיבה. הקצינים הבכירים בחטיבה חשדו בחיילת ודיווחו על כך למשטרה הצבאית. במסגרת תפקידה הייתה החיילת אחראית על בדיקת תקינות ושמישות התחמושת, על מנת לאתר בה פגמים. חוקרי מצ"ח ערכו חקירה סמויה נגדה, שבסיומה עצרו אותה אתמול, בחשד שגנבה לבנת חבלה, שני רימוני רסס ומצת להפעלה של לבנת החבלה.

החיילת הכחישה תחילה את החשדות שמיוחסים לה, אך לטענת מצ"ח היא נשברה בחקירה והודתה בגניבה. היא סיפרה כי הטמינה את לבנת החבלה ורימוני הרסס והובילה את החוקרים למקום המסתור.

חלק משורת מעצרים בפיקוד דרום

מדובר צה"ל נמסר כי נפתחה חקירת מצ"ח בנושא, שבסיומה יועברו פרטי החקירה לעיונו של הפרקליט הצבאי הראשי להחלטה אם להגיש נגד החיילת כתב אישום. גורם צבאי מסר לוואלה! חדשות כי "מדובר באירוע חמור שבמהלכו בוחנת תחמושת, שאמונה על טיפול ותחזוקת נשק, מעלה באמון מפקדיה כדי למכור את התחמושת לגורמים עוינים. בצה"ל רואים את האירוע בחומרה רבה וימשיכו לטפל באירועים של גניבות נשק".

מעצר החיילת על ידי המשטרה הצבאית מתווסף לשורת מעצרים שאירעה בשנה האחרונה בפיקוד דרום. בשנת 2011 נעצר רב-סרן ערן קבלו, קצין בכיר בחטיבה הדרומית, שכמה חודשים לאחר מכן הוגש נגדו כתב אישום בגין החזקת סמים, גניבת סמים מהצבא וסחר בסמים.

ביוני 2011 נעצרו 12 חיילים בחשד לסחר בסמים, העברת מידע מסווג והברחות על גבול מצרים. החיילים נעצרו בעקבות הפעלת סוכן סמוי על ידי מצ"ח. כחודש לפני כן נגזרו 18 חודשי מאסר בפועל על חייל צה"ל שהורשע בעבירות סחר בסם מסוג חשיש במשקל של 1.2 קילוגרמים ובהתנהגות בלתי הולמת בזמן שנאספו הראיות נגדו בידי סוכני המשטרה הצבאית.

לקריאה נוספת:
רב-סרן ערן קבלו הוא הקצין המואשם בסחר בסמים

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully