וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב-סרן ערן קבלו הוא הקצין המואשם בסחר בסמים

8.12.2011 / 11:16

רב-סרן קבלו, קצין מוערך בפיקוד דרום, חשוד כי ניהל רשת להברחת סמים ומכירתם באזור הצפון והמרכז. עורכי דינו טענו כי פרסום שמו ותמונתו מהווים היענות ליתר מציצנות ללא עילה

תת-אלוף דורון פיילס, המשנה לנשיא בית הדין לערעורים, התיר לפני זמן קצר (חמישי) לפרסם את שמו של הקצין שנאשם בסדרה של סעיפי אישום, ביניהם החזקת סמים, גניבת סמים מהצבא וסחר בסמים. רב-סרן ערן קבלו, שמיוצג על ידי עו"ד אבי עמירם ועו"ד עסאם חאמד, התנגד לבקשת התביעה הצבאית לפרסם את שמו לאורך כל הדיונים. עו"ד עמירם אמר בשיחה עם וואלה! חדשות: "התביעה התעקשה לאורך כל הדרך לפרסם את שמו ואת תמונתו בטענה שמדובר בזכות הציבור לדעת מבלי לאזן את זכויותיו. אנחנו טענו בבית הדין הצבאי שאין צורך ליטול את ליטרת הבשר של הקצין, בשל הנזק הגדול שנגרם לו ובשל הפגיעה שיכולה להיגרם לרעייתו ובנותיו. עוד טענו, כי פרסום שמו ותמונתו מהווים היענות ליתר מציצנות ללא עילה. צר לי שלא קיבלו את דעתנו".

רב-סרן קבלו, שצמח בחטיבת הצנחנים, הוגדר עד כה כקצין מוערך בפיקוד דרום. הוא מילא שורה של תפקידי פיקוד בחטיבת כפיר ובחודשים הקרובים היה צפוי לקבל קידום במערך המבצעי של חיל הרגלים.

רב סרן ע' בהארכת מעצר בחשד שעסק בסחר בסמים, אוקטובר 2011. אלברטו דנקברג
"טענו בבית הדין הצבאי שאין צורך ליטול את ליטרת הבשר של הקצין, בשל הנזק הגדול שנגרם לו ובשל הפגיעה שיכולה להיגרם לרעייתו ובנותיו". רב סרן קבלו בהארכת מעצרו באוקטובר/אלברטו דנקברג

רב-סרן קובי מרקוס, התובע הצבאי, הוא שדרש את פרסום התמונה ושם הקצין. תת אלוף פיילס כתב בהחלטתו: "המסמכים שהובאו על ידי ההגנה לא הצביעו על כל סיבה יוצאת דופן בחומרתה לאי פרסום תמונתו, מלבד חשש כללי לנזקים שעלולים לנבוע מהפרסום. אכן פרסום שמו ותמונתו יגרום לקושי לבנותיו ולרעייתו, אך לא מצאתי הצדקה לחרוג מן הכלל (פומביות הדיון א.ב) ולהמשיך ולהורות על אי פרסום תמונתו ושמו".

תחילת הפרשה נחשפה ב-30 באוגוסט, אז נעצר אחד הנאשמים לבדיקה שגרתית של רכבו במחלף מסובים. בשל מצבו המכני של הרכב, הורו השוטרים על גרירתו. נהג הגרר שלקח את הרכב חשד שמישהו עוקב אחריו ודיווח על כך למשטרה. עם הגיעו לתחנת רמת גן, נבדק הרכב על ידי השוטרים ואלה מצאו בו 17 קילוגרמים חשיש ומעל ל-2,000 כדורי אקסטזי. במקביל, הבין נהג הרכב כי המשטרה מצאה את הסמים שהוסתרו במכוניתו, והסגיר את עצמו לידיהם.

לדברי המשטרה, בחקירתו של נהג הרכב החלה להיחשף רשת הברחת הסמים המסועפת. בעקבות החשדות שעלו, פתחו השוטרים בחקירה סמויה ובמהלכה הצליחו לאתר את רב-סרן קבלו.

עוד באותו נושא:
מפקדו לשעבר של החשוד שהבריח סמים: "לא הופתעתי"
קצין צה"ל חשוד בניהול רשת להברחת סמים ממצרים
אישום: סחרו בסמים שהבריח קצין צה"ל מגבול מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully