וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים בהלווית הכבאי שנהרג: "איך לקחו לי שניים?"

יהושע בריינר

3.8.2012 / 14:27

מפקד בית הספר לכבאות, ינון יצחקי, הובא למנוחות בירושלים. בנו עדיאל ספד לו: "מי היה מאמין שדווקא אותך ייקח הכביש". אחיו: "כולם שיבחו את פועלך מדן ועד אילת"

צילום: גדעון צנטנר עריכה: טל רזניק

אלפי בני אדם הגיעו היום (שישי) ללוות למנוחות את מפקד בית הספר הארצי לכבאות והצלה, טפסר-משנה ינון יצחקי, שנהרג הלילה בתאונת דרכים בכביש 35, בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים. בהלוויה נוטלים חלק כל בכירי מערך הכיבוי.

שר התחבורה, ישראל כץ, והרב דב ליאור ספדו ליצחקי סמוך לביתו בקרית ארבע, משם יצא מסע ההלוויה לירושלים. "איך לקחו לי שניים, אלוהים", זעקה אמו, מזל יצחקי, בבית ההספדים בהר המנוחות, בהתייחסה לבתו של יצחקי, נטע, שנהרגה אף היא בתאונת דרכים לפני כשש שנים וחצי.

בנו עדיאל ספד לאביו כשדמעות חונקות את גרונו. "שוב מכה בנו יום שישי המר שמביא איתו בשורה קשה מנשוא, ביום שישי נלקחה מאיתנו גם נטע ועכשיו גם אתה", אמר בנו, "מי היה מאמין שדווקא אותך ייקח הכביש. אתה שהדרכת מאז מותה של נטע על הזהירות בכביש. העיסוק בהצלת חיים היה עיקר פועלך. מעולם לא היססת לקפוץ ראשון לאירועים".

הכבאי ינון יצחקי שנהרג בתאונת דרכים הוא למנוחות בירושלים. עומר מירון
אלפים ליוו את טפסר-משנה יצחקי למנוחת עולמים/עומר מירון

"לא אשכח את יום שישי שבו נטע נלקחה מאיתנו", המשיך הבן. "הייתי הראשון לגשת אליה והתקשרתי אלייך מיד כדי שתגיד לי מה לעשות. אתה, בקור הרוח ובעצבי הברזל, הנחית אותי מה לעשות ורק לאחר שאמרתי לך שמכסים אותה, הרשת לעצמך להתפרק, בעצב שניכר בך כל יום מאז מותה. היית לנו כתף להישען עליה, ידעת להדריך ולהכווין, אוזן קשבת לכל בעיה. לא נתת לנו לבכות בשבת לפני ההלוויה של נטע. אבא לך לשלום והצטרף לנטע שלנו ושמור עלינו למעלה כמו ששמרת עלינו כשהיית כאן למטה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

גם אחיו אסף ספד לו בבכי. "הייתי גאה בך, היית לי יראת כבוד אליך. כולם שיבחו את פועלך מדן ועד אילת. תישאר גיבור ואיש חסד של אמת", אמר האח. "דווקא זה נגמר בכביש. מאז פטירתה של נטע, לקחת להדריך וללמד לנהיגה בטוחה ודווקא אתה איבדת את חייך שלא באשמתך על הכביש. לך לשלום ושמור על נטע בגן עדן"

מפקדו, טפסר אמנון עמיר, סיפר כי כשנטע נהרגה היה יצחקי עסוק בפעילות הצלה בדרום הר חברון, ואת הבשורה שמע בשטח. "ינון, עם כל הצער ואחרי שאמר שאין טעם לחייו, השקיע את כל כולו במשפחה. בכל אירוע ביהודה ושומרון הוא היה חלק מהנוף".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת התאונה, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התאונה אירעה בשעות הלילה המוקדמות, כאשר משאית התנגשה ברכב פרטי בכביש 35, סמוך ליישוב נחושה, במועצה אזורית מטה יהודה. נהג המשאית נפצע באורח קל ופונה לבית החולים ברזילי באשקלון, בעוד שטפסר משנה יצחקי, בן 55, נהרג במקום.

אל מקום התאונה הגיעו גם צוותי כיבוי והצלה, והחלו בפעולות החילוץ, אולם כאשר גילו כי ההרוג הינו חברם הקרוב, היו בהלם והתקשו לעכל את הבשורה המרה. הבוקר היה אמור יצחקי לקיים פגישה שתעסוק בתוכנית למיגור תאונות דרכים.

בתו של יצחקי, נטע, נהרגה אף היא בתאונת דרכים, שאירעה בדצמבר 2005, כאשר הייתה בת 26. שני כלי רכב התנגשו זה בזה, ויצחקי, שהייתה באחד הרכבים, נפצעה באורח אנוש, ומתה מפצעיה כעבור זמן קצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully