וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אובמה חתם על צו סודי לסיוע למורדים בסוריה

2.8.2012 / 5:00

על פי גורמים בממשל, הוראת הנשיא מאשרת ל-CIA ולסוכנויות אחרות לסייע למורדים, אם כי לא להעביר להם כלי נשק. על פי הדיווח, האמריקאים משתפים פעולה עם מטה סודי בטורקיה

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, חתם על הוראה סודית המאשרת לארצות הברית לסייע למורדים בסוריה, כך דווח לראשונה הלילה (חמישי) בסוכנות רויטרס מפי גורם אמריקאי. הוראתו של אובמה, שנחתמה מוקדם יותר השנה, מאשרת ל-CIA ולסוכנויות אחרות בארצות הברית לספק סיוע שיוכל לסייע למורדים להדיח את הנשיא, בשאר אסד.

מקור בממשל אישר כי תחת ההוראה הנשיאותית, ארצות הברית משתפת פעולה עם מרכז פיקוד סודי המופעל על ידי טורקיה, יחד עם בעלות בריתה. המועד המדויק בו נחתמה הוראתו של אובמה אינו ידוע, וכן האופי וההיקף של הסיוע שיספקו הסוכנויות האמריקאיות למורדים לא ברור. בבית הלבן סרבו להגיב לדברים.

לפי שעה, נראה שהבית הלבן נמנע להעביר למורדים נשק קטלני, אף שחלק מבעלות בריתה של ארצות הברית עושות כן. עם זאת, גורמים רשמיים בארצות הברית ובאירופה טוענים שחל שיפור ניכר בתיאום וביעילות של קבוצות המורדים בסוריה בשבועות האחרונים – הערכה המהווה שינוי משמעותי מהערכות קודמות, שתיארו את האופוזיציה במדינה כאספסוף לא מאורגן.

מלבד ההוראה הסודית, ממשל אובמה הצהיר בפומבי כי הוא מספק תמיכה מסוימת למתנגדי אסד. אתמול נמסר ממחלקת המדינה האמריקאית כי הממשל הקצה 25 מיליון דולר לסיוע "לא קטלני" לאופוזיציה הסורית. גורם רשמי בארצות הברית הסביר כי הכסף מיועד בעיקר לממן ציוד תקשורת. כמו כן, נמסר מהבית הלבן כי 64 מיליון דולר הוקצו לסיוע הומניטרי לאזרחי סוריה, כולל תרומות מתכנית המזון העולמית, הצלב האדום וארגוני סיוע נוספים.

חיילי "הצבא הסורי החופשי" בחלב שתפסו אדם, שלטענתם שיתף פעולה עם כוחות הביטחון. סוריה, 27 ביולי, 2012. AP
לפי שעה, נראה שהבית הלבן נמנע להעביר למורדים נשק קטלני. חיילי "הצבא הסורי החופשי" בחלב/AP

בינתיים, העימותים הקשים בין המורדים לבין כוחות הביטחון בסוריה לא שוככים, ורק אתמול נהרגו כ-120 בני אדם מאש כוחותיו של אסד ברחבי המדינה, כמחציתם בקרבות שאירעו בפרברי הבירה דמשק. כמחצית מהם בקרבות שאירעו בפרברי הבירה דמשק

בחלב, הסובלת מקרבות עזים מזה למעלה משבוע, נמשכה הלחימה גם אתמול. משקיפי האו"ם, שלאחרונה הוארכה משימתם בסוריה, אישרו מוקדם יותר את הדיווחים כי חיל האוויר הסורי משתמש במטוסי קרב כדי להפציץ את תושבי העיר. בנוסף אישרו כי בידי האופוזיציה נמצא "נשק כבד, בין היתר טנקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully