וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 120 נהרגו אתמול, עימותים קשים בלב דמשק

ניר יהב

2.8.2012 / 0:15

משקיפי האו"ם אישרו שחיל האוויר הסורי הפציץ תושבים בחלב, ומנגד שכוחות המורדים בעיר השתלטו על טנקים ונשק כבד. אסד התבטא לראשונה זה שבועיים וקרא למערכה בחלב "גורלית"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

האופוזיציה הסורית דיווחה אמש (רביעי) כי במהלך היום נהרגו ברחבי המדינה 120 בני אדם מאש כוחות הביטחון, כמחצית מהם בקרבות שאירעו בפרברי הבירה דמשק. בנוסף דווח כי לראשונה מאז החלה ההתקוממות לפני 16 חודשים, הגיעו העימותים גם לפאתי השכונות הנוצריות באב תומא ובאב שרקי שבלב הבירה. במהלך הערב פרצו גם עימותים קשים בין צבא סוריה לבין "הצבא הסורי החופשי" בשכונת אל-קדם שבבירה.

ובינתיים, הלחימה בחלב, העיר השנייה בגודלה בסוריה – נמשכה גם אתמול. משקיפי האו"ם שלאחרונה הוארכה משימתם בסוריה, אישרו מוקדם יותר את הדיווחים כי חיל האוויר הסורי משתמש במטוסי קרב כדי להפציץ את תושבי העיר. בנוסף אישרו כי בידי האופוזיציה נמצא "נשק כבד, בין היתר טנקים". רשת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מנאר", המזוהה עם ארגון חיזבאללה, דיווחה כי צבא סוריה הפגיז אזור שבו שהו מאות מחיילי המורדים בעיר חלב וכתוצאה מכך נהרגו עשרות מהם.

חיילי "הצבא הסורי החופשי" בחלב שתפסו אדם, שלטענתם שיתף פעולה עם כוחות הביטחון. סוריה, 27 ביולי, 2012. AP
אסד תיאר את המערכה בסוריה כגורלית. המורדים בחלב עם אדם שלטענתם שיתף פעולה עם כוחות הביטחון/AP

באיגרת שפרסם אתמול בבוקר בשאר אסד, הגדיר נשיא סוריה את המערכה בחלב כגורלית והוסיף כי עתידה של סוריה כולה תלוי בתוצאותיה. אסד מסר את הדברים באגרת לרגל יום הצבא ה-67, וזו ההתבטאות הפומבית הראשונה שלו זה שבועיים, מאז החלו הקרבות בחלב ומאז ההתנקשות בצמרת הביטחונית הסורית בדמשק. בתוך כך, בימים האחרונים דווח על למעלה מ-200 אלף תושבי חלב שנמלטו מהעיר המופגזת, והם כעת על תקן עקורים או פליטים.

מוקדם יותר, נחשף סרטון מצמרר שבו מתועדת הוצאתם להורג של ארבעה נאמני אסד, בידי כוחות המורדים בסוריה. בסרטון נראית המולה סביב קבוצה של לפחות ארבעה גברים, כמה מהם חבולים בפניהם ומדממים. הארבעה זוהו כבני משפחת ברי, חברים במיליציה הנאמנה לכוחות הביטחון של אסד. אנשי ה"שביחה" ("רוחות רפאים") נודעו לשמצה בביצוע מעשי טבח באזרחים ברחבי סוריה, ולעתים נשלחים ככוח חלוץ לכפרים שונים לפני הגעת הצבא הסדיר, או באים אליהם כדי "לוודא הריגה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully