וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגי המוניות על עליית מחיר הדלק: "נצא למחות"

גל מזין

1.8.2012 / 21:00

נהגי המוניות מצפים מהממשלה לעדכן את תעריפי הנסיעה בשל הזינוק במחירי הדלק. "לא שווה להסתובב בעיר ולחפש נוסעים", אמר נהג. "הייתי עוזב את המקצוע אבל אין לי לאן ללכת"

תכנית הקיצוצים של משרד האוצר גררה לא מעט ביקורת מצד אזרחים רבים כלפי התנהלות הממשלה, אך נדמה כי עליית מחירי הדלק הלילה (רביעי), בשל מחירי הנפט הגבוהים, גורמת לדאגה רבה בעיקר בקרב נהגי המוניות, כיוון שמרכיב הוצאות הדלק נחשב לחלק מרכזי בהוצאות השוטפות שלהם במהלך עבודתם.

"תעריפי הנסיעה לא עלו עד כה, אך אני צופה שהממשלה תחליט להעלות את תעריפי הנסיעה במוניות בעקבות לחץ שיפעילו נהגי המוניות", אמר אודי לוי, מנהל תחנת המוניות "פלטין" בתל אביב. "ללא ספק, זה ייטיב עמנו אך ירחיק את הנוסעים", הוסיף.

לוי מאמין שהעלאת מחירי הדלק, לראשונה זה שלושה חודשים, תגרור מחאה מצד נהגי המוניות, שיצטרפו לאנשי המחאה החברתית ויפגינו בתקופה הקרובה. "זה אמצעי הפרנסה היחיד של רוב הנהגים, אין להם אלטרנטיבה אחרת", הסביר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרכיבי מחיר הדלק/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת עלה הלילה ב-43 אגורות, ל-7.70 שקלים בשירות עצמי. מי שרוצה להסתייע בעובד תחנת הדלק, ייאלץ להיפרד מ-16 אגורות נוספות לכל ליטר. הסיבה לעלייה במחירים היא ההאמרה במחיר חבית הנפט בשווקי העולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עליית מחיר הדלק לאורך השנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עזרא אלקין, נהג מונית מתחנת "השקם" בתל אביב, מסכים עם לוי על כך שצפויה עלייה בתעריפי הנסיעה, אך הוא מונה כמה סיבות נוספות לכך. "בחודשיים האחרונים יש ירידה בהיקף הנסיעות במונית בעיר. כמעט ואין תיירות ושירות התל-אופן ברחבי העיר פגעו בנו", הסביר אלקין. לדבריו, "עד לא מזמן, נהגי מוניות הרשו לעצמם להסתובב בעיר ולתפוס נוסעים על הדרך. בעקבות העלייה במחיר הדלק, אני לא בטוח ששווה לנו מבחינה כלכלית להסתובב ולחפש נוסעים".

אלקין מאמין כי נהגי מוניות, אוטובוסים ומשאיות, זכאים לקבל הנחה בתחנות הדלק, כיוון שמדובר בהוצאה שמשפיעה על פרנסתם. "הנוסעים הרגילים משתמשים במכונית כדי לבלות, אבל אנחנו מתפרנסים מזה", אמר.

יעקובי, נהג מונית העובד בנהריה, תקף את התנהלות משרד התחבורה, כיוון שלדעתו יש לעדכן את תעריפי הנסיעה במוניות בשל עליית מחירי הדלק. משרד התחבורה אחראי על קביעת התעריפים. "עליית מחירי הדלק לא מעניינת את משרד התחבורה - הוא כמו אנדרטה". יעקובי טען כי נהגי המוניות נפגעים לא רק מעליית מחירי הדלק, אלא גם מתחרות שנוצרה בקרב הנהגים על הנוסעים, כיוון שחלקם בוחר להסיע לקוחות ללא הפעלת מונה.

אהרון, נהג מונית תושב טבריה, סיפר כי התיירים המבקרים בעירו מעדיפים לנסוע באוטובוסים ומוניות שירות, על פני הזמנת מונית. לדבריו, "המחירים בטבריה נמוכים ב-40% משאר המקומות. כיוון שאין פיתוח בעיר, אם נעלה את המחירים לא יהיו נוסעים בכלל. אנחנו כל הזמן במצב של הפסד, במיוחד עכשיו כשמחיר הדלק עלה. אני לא רואים את הסוף, הייתי עוזב את המקצוע אבל אין לי לאן ללכת".

עוד בנושא:
התעשיינים על עליית הדלק: "קרובים לשבירת גב הגמל"
הלילה: הדלק יזנק ב-43 אגורות ל-7.70 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully