וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשיינים על עליית הדלק: "קרובים לשבירת גב הגמל"

1.8.2012 / 1:00

מחיר ליטר בנזין אוקטן 95 עלה בחצות ב-43 אגורות, ובהתאחדות התעשיינים מסבירים שהצעד צפוי לגרור עליית מחירים רחבה במשק. יוזם מחאת הדלק: "עושים שרירים על ציבור חלש"

אם לא די בהעלאת מס ההכנסה ובמס ערך מוסף כחלק מתכנית הקיצוצים הרחבה שנהגתה במשרד האוצר, גם מחיר הדלק עלה בחצות (רביעי) בשיעור חד. עלייה של מחיר הדלק, שליטר בנזין אוקטן 95 נטול עופרת עומד כעת על 7.70 שקלים, צפויה לגרור אחריה גם עלייה במחיר המזון, האנרגיה, התחבורה הציבורית ולעלויות שינוע הסחורות הכללי. אחד הענפים הצפוי להיפגע מהמהלך הוא התעשייה בארץ ובהתאחדות התעשיינים מזהירים מפני עליות מחירים נוספות העלולות להיגרם כתוצאה מעליית מחירי הדלק.

"התעשייה קרובה מאוד לקש שישבור לה את הגב וכל עלייה נוספת כזו בתשומות מקרבת אותה למדרגת קושי נוספת", אמר לוואלה! חדשות אמיר חייק, מנכ"ל התאחדות התעשיינים. לדבריו, גם מחירי הסולר והמזוט – הדלק בו בעיקר משתמשת התעשייה, עלול להאמיר ב-10% עד 12% לעומת החודש הנוכחי, "זה משפיע על עליית מחירי החשמל, עלייה במחירי הדלקים בתעשייה וכמובן על עלויות ההובלה", ציין חייק.

מנכ"ל התאחדות התעשיינים מציין כי את העלייה במחיר הדלק נרגיש כולנו, לא רק בעת תדלוק בתחנה. "אין לי ספק שבעולם נורמלי, היינו צופים ממזמן עליות מחירים חדות ואני חושש שהעלאת מחירי הדלקים הזו, יחד עם כל העליות הנוספות, ייאלצו אותנו לעלות מחירים", הבהיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממה מורכב מחיר הדלק?/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמנם מדובר בעליית מחיר הדלק הראשונה מזה שלושה חודשים, אולם מדובר בעלייה חדה של 43 אגורות (5.91%) לליטר בנזין בתדלוק עצמי. "להבדיל ממדינות אירופה, אין אופציה אחרת לישראלים אלא לקנות דלק דרך המדינה", אמר לוואלה! חדשות זאב גראואר, יוזם מחאת הדלק, "אנחנו לא מקבלים שירותי תחבורה ציבורית נאותה, אבל משלמים יותר על הדלק".

גראואר התייחס לשר האוצר יובל שטייניץ וראש הממשלה בנימין נתניהו שעומדים מאחורי הגזירות הכלכליות והגדיר אותם כ"שני גברתנים" שלדבריו "עושים שרירים על ציבור חלש ונואש, שזועק כבר מעל שנה וחצי". לטענת גראואר, העלאות המחירים והמסים תתנקם במפלגת השלטון. "התובנה של האזרח השתנתה בעקבות המחאה, הם אזרחים טובים יותר ויהיו בוחרים טובים יותר", אמר.

הלילה: הדלק יזנק ב-43 אגורות ל-7.70 שקלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עליית מחירי הדלק לאורך השנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראשית מאי האחרון ירד המחיר משמונה שקלים לליטר, ל-7.65 שקלים. חודש לאחר מכן ירד מחיר הדלק ל-7.43 שקלים, ובסוף יוני הוא ירד עד למחיר של 7.27 שקלים.

למחיר הדלק מספר מרכיבים: מחיר הבסיס, המורכב ממחיר הדלק בנמלי צרפת ואיטליה, שיעמוד כעת על 3.02 שקלים (39.2%), מס הבלו, שיעמוד על 2.97 שקלים (38.6%), מע"מ, שעומד על 1.06 שקלים (13.8%), ו-63 אגורות על מס השיווק, שהם 8.2% מהמחיר.

בתוך כך, מחר תתקיים ישיבה של נשיאות לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים בישראל ובה תוצג התכנית הכלכלית של התאחדות התעשיינים אותה בכוונתם להציג בפני הממשלה. "אנחנו תמיד נשמח להידברות עם הממשלה, להסכמות עמה, כאשר צריך לזכור שהמשק חייב לצמוח אם רוצים לממן את כל ההוצאות שנמצאות בתקציב המדינה", סיכם חייק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully