וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודח מתפקידו קצין הסיור שנשקו נחטף בשוד באילת

רמי שני

1.8.2012 / 19:03

לאחר ששני שודדים פרקו את הקצין מנשקו במהלך השוד, מפקד מחוז דרום החליט להדיחו. "הגיע בצורה לא מבצעית וזחוחה לאירוע"

באדיבות ערוץ 10, עריכה: גדי וינסטוק

צפו בעדויות עובדי המסעדה מליל השוד

מפקד מחוז דרום של המשטרה, ניצב יוסי פריינטי, החליט היום (רביעי) להדיח מתפקידו את קצין הסיור שנשקו האישי נחטף בשוד במסעדת "קאזה דו ברזיל" באילת לפני כשבועיים. ועדת בדיקה שהוקמה במשטרה בחנה את תפקוד הקצין והמליצה בנוסף למנוע ממנו לכהן בתפקיד פיקודי בשנתיים הקרובות.

"קצין הסיור הגיע בצורה לא מבצעית וזחוחה לאירוע של שוד מזוין. מדובר בכשל מבצעי של הקצין ועל כך הוא הודח", ציין ניצב פריינטי בהחלטתו. ההחלטה אושרה במלואה על ידי מחלקת משמעת במטה הארצי ועל ידי מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו. במהלך ניסיון הבריחה של השודדים, שני אחים מחיפה, נהרג אחד מהם בחילופי אש עם שוטרים. אחיו נפצע.

עם זאת, שיבח ניצב פריינטי את תפקודם של קצין הבילוש והבלשים שרדפו אחר השודדים, ואמר: "כך בדיוק מצופה מקצינים ושוטרים באירוע חריג מסוג זה".

שוד במסעדת קאזה דה ברזיל, אילת, יולי 2012. רן שאולי, רן שאולי
השודדים הצמידו קנה אקדח לראשו של קצין המשטרה. השוד במסעדה באילת/רן שאולי, רן שאולי

לפני כשבועיים הגיעו בשעת לילה מאוחרת שני האחים, בני 28 ו-24, למסעדת "קאזה דו ברזיל" שברחוב חטיבת גולני באילת. השניים, שעטו על פניהם מסכות, הכו את עובדי המסעדה שהיו לקראת סיום עבודתם, ודרשו מהם את הפדיון היומי תחת איומים. מעשיהם תועדו לדברי המשטרה במצלמות האבטחה המותקנות במסעדה.

בעוד השניים שודדים את הקופה במסעדה, הוזעקה ניידת משטרה למקום. שני החשודים בשוד יצאו מפתח המסעדה, והבחינו בקצין המשטרה שהגיע יחד עם שוטרת שח"ם. השוטרים טענו כי החשודים ירו באוויר, הצמידו סכין לגרונה של השוטרת והצמידו את קנה האקדח שהיה ברשותם לראשו של הקצין. הם נטלו ממנו את נשקו. לאחר מכן הם השתלטו על מונית שעברה במקום ונמלטו מהמסעדה.

מפקד תחנת אילת: "השוטרים פעלו בשיקול דעת"

כוחות משטרה רבים פרשו מחסומים בעיר ושני החשודים נמלטו לכיוון היציאה הדרומית של אילת. שוטרים שזיהו את המונית שבה נסעו האחים רדפו אחריהם וירו לעבר גלגלי כלי הרכב. במהלך חילופי האש נפצע באורח אנוש אחד החשודים ומת לאחר מכן מפצעיו.

בניגוד להמלצת ועדת הבדיקה המשטרתית להדיח את קצין המשטרה מתפקידו, מפקד משטרת אילת, ניצב-משנה רון גרטנר, אמר לאחר מעצר החשודים כי הקצין והשוטרת פעלו בשיקול דעת כשהחליטו למסור להם את כלי הנשק, כיוון שהשודדים איימו על חייהם.

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב אישר בחודש שעבר
הסכם פשרה שהושג בין המשטרה לבין אירינה גורוחוד, השוטרת שנחטפה על ידי עבריין שהיה תחת השגחתה ב-2008. לפי ההסכם נקבע כי גורוחוד תחזור לעבוד במשטרה עד סוף הקיץ. כמו כן, המשטרה תשלם לה מעל 166 אלף שקלים בגין אובדן הכנסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully