וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומני על זעם הפלסטינים: "לא מתחתי עליהם ביקורת"

בכירים ברשות הפלסטינית זעמו השבוע לאחר שהמועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב טען כי "סיבות תרבותיות" גרמו להבדלי הכלכלה בין הרשות לישראל. רומני: "לא מבקר את הפלסטינים"

לאחר שהואשם בגזענות נגד הפלסטינים, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, מיט רומני, עדיין לא מתנצל אך ביקש אתמול (שלישי) להבהיר: "לא מתחתי ביקורת על הפלסטינים". באירוע לגיוס תרומות שקיים בירושלים, במהלך ביקורו בין היומיים בישראל, ציין רומני כי ייתכן והכלכלה הישראלית חזקה יותר מזו של הפלסטינים "בשל סיבות תרבותיות". "התמ"ג בישראל הוא כ-21 אלף דולר לנפש ובשטחים שנמצאים תחת הרשות הפלסטינית התמ"ג עומד על כעשרת אלפים דולר", אמר. "זה הפרש דרמטי".

הצהרתו של רומני עוררה כעס רב ברשות הפלסטינית, שהגדירה את האמירה כ"גזענית". רומני גם הכעיס את הרשות הפלסטינית כשכינה את ירושלים "בירת ישראל". בתגובה לכך רומני האשים את כלי התקשורת בניפוח דבריו וקרא לעיתונאים "למצוא משהו מעניין יותר לכתוב עליו".

מיט רומני נואם בשכונת משכנות שאננים בירושלים, 29 ביולי 2012. רויטרס
"לא מתחתי ביקורת על הפלסטינים". רומני/רויטרס

"זו הצהרה גזענית", אמר בכיר הרשות הפלסטינית ד"ר סאיב עריקאת הגיב בכעס על דבריו של רומני. "האדם הזה אינו מבין שהכלכלה הפלסטינית לא יכולה למצות את הפוטנציאל שלה בגלל הכיבוש הישראלי. נראה לי שלאיש הזה חסר מידע, ידע, חזון והבנה של האזור ושל העמים שחיים פה". עריקאת הביע זעם גם על דבריו של רומני בישראל, שירושלים היא בירת ישראל, בניגוד מוחלט לעמדה האמריקאית הרשמית. "דברים אלה לחלוטין לא מקובלים עלינו", אמר.

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) תקף אף הוא את דבריו של רומני. לדבריו, "דברי רומני על עליונות תרבותית יהודית כהסבר לפער הכלכלי מול הפלסטינים הם תערובת של גזענות ובורות לצד התעלמות מהמגבלה של כלכלה תחת כיבוש".

התבטאות גזענית? כך הכעיס רומני את בכירי הרשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully