וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיבוק מסוכן: צרפת מקשיחה החוק נגד הטרדה מינית

ארגוני נשים בצרפת מברכים על חוק חדש שעבר במדינה. מעתה, חיבוק או מגע כפוי, מבט שלא במקום או העמדת אדם במצב לא נוח בגלל התבטאות מינית יוכלו להסתיים במאסר וקנס יקר

סיפרת בדיחה בעלת גוון מיני, חיבקת עמיתה לעבודה או בחנת גוף של בחורה צעירה מלמעלה עד למטה? אתה עלול להיאסר לשנתיים ולקבל קנס של 30 אלף אירו, בצרפת, לאחר שהמדינה אימצה אמש (שלישי) חוק מרחיק לכת, המקשיח את הענישה נגד הטרדה מינית. על פי החוק החדש, מי שיואשם בגין הטרדה מינית של אדם מתחת לגיל 15 או אדם עם מגבלה פיזית או נפשית יותר יוכל אף לקבל שלוש שנות מאסר וקנס של 53 אלף דולר.

ההחלטה לחוקק חוק חדש עלתה לאחר שסגן ראש עיר מסוימת במדינה, שהורשע בהטרדת שלוש עובדות, טען כי החוק מעורפל, וכתוצאה מכך כמה מן התלונות לא טופלו ואף נגוזו. בנוסף, לפי נתוני הממשלה בצרפת, כאלף תיקים משפטיים של הטרדה מינית נפתחים בכל שנה, אך מובילים להרבה פחות משפטים בעניינם. הצעת החוק החדשה זכתה לשבחים על ידי קבוצות רבות, בעיקר של פמיניסטיות, שראו או צעד משמעותי ההולך לקראת זכויות הנשים במדינה, שבה, לדבריהן, קיים אי-שוויון וסקסיזם.

מחוקקים אחדים בצרפת טעו כי החמרת הענישה על הטרדה מינית נבעה מהמקרה של יו"ר קרן המטבע הבינלאומית לשעבר, דומיניק שטראוס-קאהן. לדבריהם, צרפת ערכה חשבון נפגש על גישת ה"הנח לעשות" הטבועה בה עמוקות. עם זאת, אחרים הכחישו קשר ישיר לפרשייה.

עוד בנושא:
אישום: קצין משטרה לשעבר הטריד מינית חשודה
תובע חצי מיליון שקל ממתלוננת שטענה כי הטרידה? מינית
מנהל בכיר הואשם בהטרדה ותיעוד יחסי מין עם עובדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully