וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לפיגוע ירי בשומרון: מתנחל נפצע קל ליד יצהר

יהושע בריינר

1.8.2012 / 0:02

הפצוע, שהיה בדרכו מכיוון חווארה לקדומים, נורה ככל הנראה מרכב חולף ונפצע מרסיסים. כוחות צה"ל והמשטרה פתחו בסריקות, אך נבדקת האפשרות כי מדובר ביידוי אבנים

תושב ההתנחלות קדומים שבשומרון כבן 40 נפצע אמש (שלישי) באורח קל מירי שנפתח לעבר רכבו סמוך להתנחלות יצהר. על פי החשד, הוא וחברו נסעו מכיוון חווארה לקדומים, כאשר סמוך לכפר בורין דרומית לשכם ירו לעברם. הוא נפגע מרסיסים לאחר שמספר קליעים פגעו בחלונות רכבו, אך המשיך בנסיעה עד לצומת ג'ית הקרוב, שם פגש בכוח צה"ל. כוחות מד"א שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

כוחות צה"ל והמשטרה פתחו בסריקות נרחבות לאיתור היורים. לדברי המשטרה, ברכב נמצאו ככל הנראה סימני פגיעה של קליעים - מה שמאשש את החשד כי מדובר בירי ולא בידויי אבנים. נהג הרכב סיפר לכוחות צה"ל כי זיהה אדם אשר פתח בירי לעבר רכבו. עם זאת, בצבא ובמשטרה בודקים את האפשרות כי אבן גדולה היא אשר גרמה לניפוץ חלון הרכב.

"סיימתי לעבוד ונסעתי בחזרה הביתה ביחד עם אדם נוסף שעובד איתי, כשלפתע מכיוון הכפר חווארה מישהו שעמד בצד הדרך ירה עלינו כדור אחד", תיאר חיים הורן מקדומים את התקרית בשיחה עם וואלה! חדשות. "לא הספקתי לראות, אבל לפי הרעש בעת הפגיעה הבנתי שזה ירי. המשכתי בנסיעה ובמקביל התקשרתי למוקד ולא עצרתי עד שפגשתי כח של צה"ל".

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, התייחס לירי ואמר כי מדובר בפיגוע שנגרם על רקע הסרת מחסומים. "הפיגוע הוא תוצאה ישירה של הסרת מחסום חווארה 200 מטרים ממקום הירי. חולשה גוררת טרור. אני דורש מראש הממשלה להחזיר עוד הלילה את נוכחות החיילים למחסום, רק נחישות צבאית ותנופת בנייה יגבירו את המוטיבציה לטרור הערבי", אמר.

לצד זאת, במערכת הביטחון גוברת הערכה כי האירוע נגרם מסלע שנזרק לרכב ולא מירי כפי שנחשד בתחילה. מסריקות באיזור התקרית לא נמצאו תרמילים או סימנים אחרים לירי. עם זאת, במשטרה עדיין לא שוללים את האפשרות כי הרכב נפצע מקליע ומחר בבוקר יימשכו בדיקות המעבדה לזיהוי פלילי של משטרת מחוז ש"י.

בליל יום ראשון נורה פלסטיני למוות לאחר שפרץ עם אדם נוסף את מחסום אל-זעים, הממוקם בכביש שבין ירושלים למעלה אדומים. שוטר מג"ב נפצע באורח קל מאוד ברגלו מירי כוחות מג"ב בתקרית. מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי הרקע הוא ככל הנראה פלילי ולא לאומני, אולם כוחות גדולים של צבא ומשטרה הוזעקו בתחילה לאזור.

(עדכון ראשון: 23:44, 31.07.12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully