וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האיגרת של מורסי - צעד לביסוס יחסים עם האחים המוסלמים"

טל שלו

31.7.2012 / 19:11

בירושלים מרוצים מהאיגרת שהעביר הנשיא המצרי לנשיא פרס. "זהו סימן מעודד", אמר גורם מדיני, שהודה: "אמנם אלה רק מלים כלליות, אבל אי אפשר לצפות ליותר מהשלטון החדש"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד

התחממות ביחסי ישראל-מצרים? בירושלים הביעו היום (שלישי) שביעות רצון רבה מהאיגרת ששיגר נשיא מצרים הטרי, מוחמד מורסי, לנשיא המדינה שמעון פרס. "טוב שהגיעה איגרת ונרשמה התייחסות חיובית. זהו צעד חשוב מאוד וסימן ראשון לאפשרות של ביסוס יחסים עם שלטון האחים המוסלמים במצרים", אמר גורם מדיני בכיר לוואלה! חדשות. "זהו סימן מעודד. אמנם מדובר במלים כלליות בלבד, שלא מזמינות המשכיות, וזה קצת חבל", אמר גורם מדיני אחר, "אבל בשלב זה אי אפשר לצפות ליותר מהשלטון החדש במצרים, וגם ההתייחסות החיובית ברוחה מעודדת".

נשיא מצרים מוחמד מורסי, יולי 2012. AP
האיגרת שלו תביא לביסוס היחסים עם האחים המוסלמים? נשיא מצרים מורסי/AP

מאז נבחר מורסי לתפקידו העבירו גורמים שונים בקהילה הבינלאומית מסרים פומביים ואישיים המצביעים על החשיבות בשמירה על הסכמי השלום נוכח הדאגה הישראלית מהיחלשות השליטה בסיני. נושא כיבוד הסכמי השלום הבינלאומיים של מצרים עמד במוקד ביקוריהם של מזכירת המדינה הילרי קלינטון ושר ההגנה ליאון פנטה בקהיר בשבועות האחרונים. על פי ההערכות, האחים המוסלמים יבחרו להתמקד תחילה במדיניות פנים וכלכלה, ובכלל ישאירו את הטיפול ביחסי החוץ להנהגה הצבאית, בדומה למה שנרשם עד כה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"בוא נשיב את תהליך השלום למסלול"

מוקדם יותר שיגר מורסי פנייה רשמית פומבית ראשונה להנהגה הישראלית. באיגרת שהועברה מטעמו לנשיא פרס נכתב: "אני מייחל לכך שנוכל לעשות את מירב המאמצים כדי להשיב את תהליך השלום במזרח התיכון למסלול הנכון". האיגרת נשלחה בתגובה לשתי איגרות ברכה ששיגר פרס בחודש האחרון למורסי, האחת עם היבחרו לנשיאות; האחת לרגל חודש הרמדאן.

במהלך היום עדכן שגריר מצרים בישראל, יאסר ראדה, את מזכירו הצבאי של נשיא המדינה, תא"ל חסון חסון, ואת בכירי משרד החוץ, על איגרת התשובה ששיגר מורסי לפרס. "קיבלתי את ברכותייך לרגל חודש הרמדאן בתודה עמוקה", כתב מורסי. "אני מבקש לנצל את ההזדמנות כדי לחזור ולהדגיש כי אני מייחל לכך (שנוכל) לעשות את מירב המאמצים להשבת תהליך השלום במזרח התיכון למסלול הנכון, על מנת להשיג ביטחון ויציבות עבור כל עמי האזור, ובתוך כך לעם בישראל".

לאחר היבחרו של מורסי ביקר בקהיר גם השליח המיוחד של ראש הממשלה, עו"ד יצחק מולכו, שנפגש עם בכירים בהנהגה הצבאית במצרים. מולכו הדגיש בביקורו כי ראש הממשלה רואה חשיבות גדולה בשמירה על הסכם השלום עם מצרים, ושואף לשתף פעולה עם הממשלה החדשה. כמו כן, נידונה בביקור הדאגה הישראלית והאמריקאית מהתרופפות השליטה המצרית בסיני.

לקריאה נוספת
מורסי בפנייה ראשונה לישראל: ”נשיב השלום לאזור”
הנשיא מורסי: מצרים אינה מבדילה בין פתח לחמאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully