וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת התלמידים לנתניהו

ערב פקיעת תוקפו של חוק טל, העביר היום (שלישי) יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, יובל כחלון, מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו הם קוראים לשוויון בנטל. "אחד מהעקרונות הנלמדים על ידי כל התלמידים במדינת ישראל בשיעורי האזרחות במערכת החינוך הינו עקרון המחויבות לשלטון החוק והציות לחוק במדינה הדמוקרטית. עקרון נוסף נלמד הינו עקרון השוויון בפני החוק. נושאים אלו הם נושאים שבאים לידי ביטוי גם בבגרות באזרחות שהינה בגרות שמחייבת כל תלמיד בהוצאת תעודת הבגרות. שני העקרונות החשובים הללו נלמדים ביסודיות על ידי תלמידי ישראל, אך דומה כי ממשלות ישראל טרם הגיעו להפנמה מלאה של אותם ערכים דמוקרטיים. כיצד יתכן שאנו רוכשים השכלה ולומדים להיות אזרחים, אך המדינה סותרת זאת?", כתב כחלון.

עוד כתב יו"ר מועצת התלמידים כי "הממשלה בראשותך ומערכת החינוך אותה הנך מתקצב מחנכות אותנו מגיל צעיר לערכים של אהבת הארץ, אחריות, מעורבות, מחויבות אישית ותרומה למדינה. אך כיצד ערכים אלו באים לידי ביטוי, כאשר רק מיעוט קטן מהמדינה אוחז בנטל, ובעתיד אף צפוי להיות אחוז קטן יותר של משרתים בצה"ל ובמערכת הביטחון? כיצד הנכם מצפים מאיתנו למלא את חובתנו בראש מורם ולהסתכל עליה כזכות, כאשר נוצרת אפליה בוטה בעלת אפקט שמדרדר את המוטיבציה העצומה שיש לנו בתרומתנו למדינה?"

"אין סיבה שכל המגזרים לא ייקחו חלק במשימה לאומית"

"אדוני ראש הממשלה, בני הנוער במדינה מחכים למעשה מצידך. אל תיתן לציוניות להפוך לציניות", פנה כחלון ישירות לראש הממשלה וציין כי הגיעה העת שבה כל האזרחים יהיו שווים וכולם ישרתו את המדינה בגיל 18, "כל אחד לפי יכולותיו והמסגרת המתאימה לו: שירות צבאי, שירות לאומי, שירות אזרחי, או קדם צבאי. אותנו בני הנוער לא מעניינת פוליטיקה. מעניינים אותנו איך יראו חיינו במדינת ישראל בעתיד ויותר מכך, איך תראה החברה בה אנו חיים. ולכן אנו מצפים שהשינוי המיוחל לא יהיה מושפע מלחצים פוליטיים של קבוצות שונות".

כחלון סיכם וכתב: "אנו, התלמידים ובני הנוער, דור העתיד של מדינת ישראל, מצפים ממך להשפיע על עתידנו בהחלטות שתיקח היום. אנו קוראים לך לממש את סמכותך כראש הממשלה ואת מחויבותך לכלל האזרחים כנבחר ציבור. אנו מאמינים באמונה שלמה כי השירות הצבאי בייחוד וכמובן השירות הלאומי והאזרחי הוא זכות ואין סיבה שכל המגזרים לא ייקחו חלק במשימה לאומית זו".

עוד בנושא
המחאה חוזרת במוצ"ש: "הרוב הדומם יפסיק לשתוק"
גיוס אוגוסט לנח"ל החרדי: "מי שלא לומד - שיתגייס"
שבוע לפקיעת חוק טל: שיא בגיוס לנח"ל החרדי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully