וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר ערבי: סולקתי ממועדון כי נשאתי תמונת טיבי

ניר יהב

30.7.2012 / 13:40

תאמר טוקאן טוען כי המארח בכניסה למועדון בחיפה ביקש לראות את תעודת הזהות שלו, ואז הבחין בתמונה של חבר הכנסת ואמר לו: "תעוף קיבינימט החוצה". מנהל המועדון מכחיש

צעיר ערבי, תושב חיפה, טוען כי מועדון "הטקסי" בעיר לא התיר לו להיכנס משום שהחזיק תמונה של ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) בתוך תעודת הזהות שלו. בשיחה עם וואלה! חדשות סיפר הצעיר, תאמר טוקאן, בן 19, כי שמו הופיע ביום חמישי ברשימת המוזמנים למסיבה במועדון, אולם המארח בכניסה למקום ביקש לראות את תעודת הזהות שלו. "הוא ראה את התמונה של טיבי ושאל אותי מה לי ולו", ציין הצעיר. "אמרתי לו שאני מעריץ את ח"כ טיבי, והוא בתגובה אמר לי 'תעוף קיבינימט החוצה'".

"לא היה בלגן מחוץ למועדון", סיפר טוקאן. "עמדתי ביחד עם חבר שלי מחוץ למועדון וידעתי ששמי מופיע ברשימת המוזמנים. המארח בדק את תעודת הזהות שלי כדי לבדוק שהשם שלי אכן מופיע ברשימה ואז הוא ראה את התמונה של ח"כ טיבי שם. אני מעריץ את טיבי ואוהב אותו מאד. אנחנו גם בקשר טלפוני. זו הסיבה שתמונתו נמצאת איתי מזה כמה חודשים בתוך תעודת הזהות. מעולם לא עשו לי בעיות עם זה. אבל המארח במועדון העיף אותי מהמקום אחרי שהוא ראה את התמונה, והכניס את חבר שלי למסיבה".

תאמר טוקאן, יולי 2012. ערן גילווארג
"המארח העיף אותי מהמקום אחרי שהוא ראה את התמונה". טוקאן/ערן גילווארג

טוקאן אמר כי לא האמין שיסולק מהמועדון על סמך תמונה שנשא בתעודת הזהות שלו. "זו הרי לא הפעם הראשונה שאני במועדון הזה. כבר נכנסתי בעבר לשם. אז משום שאני נושא תמונה של טיבי צריך להעיף אותי? לא מדובר באיזה פושע, מדובר בחבר כנסת. אני מאד כועס על המועדון, על הנהלת המועדון ועל הסלקטור שסילק אותי. התביישתי לספר את מה שאירע לחברים שלי. גם לא רציתי להתווכח ולעשות מזה סיפור אז עזבתי בבושת פנים את המקום. הובכתי, זה בלתי נתפס".

אחד מחבריו של תאמר, שהגיע ביחד איתו ועם חברים נוספים, אישר את גרסתו של תאמר וטען כי "אין שום ספק שתאמר לא הוכנס למועדון בגלל תמונתו של טיבי". לדבריו, הם עמדו ביחד בכניסה, ולאחר שתאמר הציג את הת"ז שלו, החל השומר לשאול אותו שאלות. "השומר הכניס את כולם אך לתאמר הוא אמר לצאת החוצה. כולנו התנהגנו בנימוס ודיברנו יפה. השמות שלנו גם הופיעו ברשימות. אין לי ספק שהוא סולק בגלל התמונה משום שזה קרה מיד לאחר שהוא הציג אותה".

תאמר טוקאן, יולי 2012. ערן גילווארג
תעודת הזהות של טוקאן/ערן גילווארג

אסף איבי, מנהל מועדון "הטקסי", הכחיש בתוקף את טענותיו של טוקאן ואמר בתגובה כי המועדון לא מקיים שום סלקציה: "מועדון 'הטקסי' פועל לפי חוקי המדינה וכנכד לניצולת שואה אני מוחה בכל תוקף על הרמיזה שלפיה המועדון מקיים סלקציה כלשהי. במסגרת המועדון אין תפקיד של 'סלקטור' או כל דבר בסגנון. לעניין דנן, המתלונן טוען כי לא נכנס ממניעים פוליטים גרידא. בכך שהודה כי חברו נכנס, הוא מאשר למעשה כי לא נעשתה כל סלקציה על בסיס מגזרי או כל בסיס אחר".

"המועדון פועל בשיטת מוזמנים בלבד, כשהרשימות מוכנות מראש ונמצאות בידי המארחים", המשיך איבי. "לטענתו, הוא ראה עצמו ברשימות, אולם מבירור שערכתי עם עובדי המקום גיליתי שהרשימות היו כלל אצל מארח אחר. גם במצלמות האבטחה לא רואים את המקרה שאותו טוקאן מספר. מכאן ברור שאין שחר לטענות המתלונן. אני רוצה להביע צער שבשנת 2012 בישראל אפילו מעלים על הדעת שיבררו אדם מטעמים פוליטיים. אני רוצה להזמין את ח"כ טיבי לבקר במועדון ולהבחין בדו-קיום במיטבו".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

לקריאה נוספת
נערות ערביות-ישראליות: הותקפנו בפארק בדרום תל אביב
השופט לשוטרים: "שמעתם על ערבי בבניין, והנחתם שמדובר במחבל?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully