וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו תשלח לישראל מומחים שילמדו איך בונים גדר

29.7.2012 / 22:54

הודו שהתנגדה להקמת גדר ההפרדה בשטחים בהצבעה בעצרת האו"ם, תשלח לישראל צוות מומחים ללמוד על אבטחת הגבול - בשל התגברות הטרור והמסתננים בגבול עם פקיסטן ובנגלדש

משרד הביטחון וצה"ל יארחו בקרוב צוות מומחים ממשרד ההגנה ההודי, שיסייר לאורך גדר ההפרדה בשטחים וכמו כן גם ברצועת עזה, כדי ללמוד את הטכנולוגיות ואת מבנה הגדר הדרושים על מנת להקים גדר דומה בגבול ההודי עם פקיסטן ובנגלדש. הודו, שהתנגדה להקמת גדר ההפרדה בגדה המערבית, תשלח את הסיור לאור התגברות הטרור ועלייה בכמות המסתננים בגבולותיה עם המדינות השכנות.

גדר המערכת לאורך רצועת עזה, גבול מצרים ובגדה המערבית, כוללת חיישנים מסוגים שונים ומערכת מצלמות ומכ"ם שמסייעות באיתור החודרים. כאמור, הודו הצביעה נגד גדר הביטחון בגדה המערבית בהצבעה שהתקיימה בעצרת הכללית של האו"ם בשנת 2004, ועוררה מתח זמני מול ירושלים. עם זאת, המתח נרגע במהרה לאור היחסים המעולים של משרד הביטחון עם מקבילו בהודו, מאחר וישראל נחשבת לאחת מספקיות הנשק הגדולות למערכת הביטחון ההודית.

מפגין פלסטיני משליך אבן על כוח צה''ל בזמן הפגנה נגד בניית גדר ההפרדה בכפר ניעלין בשומרון. GettyImages
הודו הצביעה נגד גדר הביטחון בגדה המערבית בהצבעה שהתקיימה בעצרת הכללית של האו"ם./GettyImages

יצוין כי לאחרונה, הציג משרד הביטחון ירידה קיצונית במספר המסתננים מגבול ישראל מצרים, בשל התקדמות בבניית גדר המערכת לאורך הגבול ויעילות האיסוף המודיעיני בהובלת אלוף פיקוד דרום טל רוסו. העבודות לבניית גדר המערכת בגבול מצרים חצו בשבוע שעבר את קו ה-201 ק"מ מתוך 227 ק"מ, כשלהקמת הגדר עצמה נלוות עבודת תשתיות צמודה לגבול, הכוללת מגדלי תצפית, פרישת מצלמות, קווי תקשורת ובניית צירי תנועה לאורך הגדר.

חיילים הודים בקשמיר על גבול פקיסטן. רויטרס
גבול קשה במיוחד לאבטחה. גבול הודו-פקיסטן/רויטרס

פרויקט בניית הגדר בגבול המצרי יסתיים כבר בחודש אוקטובר השנה, למעט הציר העוטף את אילת באורך של 15 ק"מ שאמור להסתיים ברבעון הראשון של שנת 2013. במשרד הביטחון דנים באפשרויות להקמת גדר נוספת בגבול ירדן אך טרם החליטו כיצד לספק מענה ביטחוני וטכנולוגי לתוואי השטח המשתנה מדרום לצפון בגבול הירדני.

לקריאה נוספת
המשטרה ההודית עצרה את הצעדה הטיבטית
הודו: 10 נהרגו בפיגוע בבית המשפט העליון בדלהי
הודו: 21 בני אדם נהרגו בסדרת פיצוצים במומביי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully