וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים המצרי מכחיש: "מובארק לא יקבל חנינה"

ניר יהב

29.7.2012 / 21:20

בתגובה לדיווחים לפיהם בכירים מבוגרים וחולים במשטר הקודם ישוחררו ממאסר, הבהיר השר מוחמד איברהים כי "ראשי המשטר הקודם לא עונים על הקריטריונים לחנינת האסירים"

רויטרס

שר הפנים המצרי, הגנרל מוחמד איברהים, הכחיש הערב (ראשון) את הדיווחים במצרים לפיהם השלטונות מתכוונים להעניק חנינה לנשיא לשעבר, חוסני מובארק, ולבכירים נוספים במשטרו הקודם, וזאת במסגרת חנינה כללית לאסירים מבוגרים וחולים. "ראשי המשטר הקודם לא עונים על הקריטריונים לחנינת האסירים החולים והמבוגרים", הבהיר.

הרשויות במצרים: "מובארק בתרדמת מלאה". רויטרס
לא יקבל חנינה. מובארק/רויטרס

מוקדם יותר דיווח העיתון המצרי "אל-גומהוריה" כי השלטונות במצרים שוקלים להעניק חנינה לכל האסירים מעל גיל 60 אשר סובלים ממחלות כרוניות או ממחלות הקשורות לז?קנה. על פי הדיווח, שאין לו אישור מכל מקור אחר, מובארק בן ה-84, הסובל מבריאות רופפת, עונה לקריטריונים. עם זאת, בניו – עלא וגמאל – אינם עונים על הקריטריונים ולכן, על פי הדיווח, הם צפויים להישאר בכלא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

במצרים מתכוונים לצמצם את כמות האסירים בכלא

לפי הדיווחים, בבתי הכלא ברחבי מצרים מתכוונים לצמצם את מספר האסירים על ידי שחרור המבוגרים והחולים. עוד דווח כי החנינה הכללית טעונה אישור של ועדה רפואית מיוחדת שתבדוק את מצבו הבריאותי של כל אסיר בנפרד. אם הדיווח נכון, בנוסף למובארק צפויים להשתחרר כמה מראשי משטרו לשעבר הנמצאים במאסר: שר ההסברה לשעבר, ספואת שריף, ראש לשכתו של מובארק, זכריא עזמי, וראש הממשלה לשעבר, אחמד נזיף.

לפני כשבועיים, הושב מובארק מבית החולים הצבאי "אל-מועאדי" בקהיר אל כלא "טורה", שם הוא מרצה עונש מאסר עולם בגין מעורבות בהרג מפגינים. זאת, לאחר שחברי ועדה רפואית שבחנה את מצבו הבריאותי קבעו פה אחד כי חל שיפור במצבו, והוא יכול לשוב לכלא.

באחרונה דווח כי מובארק דחה הצעה של עורך דינו ורעייתו לבקש חנינה מהנשיא הטרי, מוחמד מורסי. לפי אחד ממקורביו של מובארק, הנשיא לשעבר זעם כששמע את ההצעה וצעק: "אני אחד מגיבורי מלחמת אוקטובר (מלחמת יום הכיפורים – נ.י)! לא ייתכן שאבקש חנינה מהאחים המוסלמים".

לקריאה נוספת
מצרים: האם מובארק יקבל חנינה בשל גילו המתקדם?

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully