וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ' מזהיר: "קיצוץ יביא יותר פשע ואלימות"

29.7.2012 / 17:47

השר לביטחון הפנים התייחס לקיצוץ הנרחב הצפוי בתקציב משרדו. "ייסגרו תחנות משטרה, הטיפול במגזר הערבי ייפגע, לא נוכל לטפל במתקני הכליאה למסתננים והרפורמה בכיבוי תיפגע"

"יותר פשע ואלימות, פחות שוטרים ברחובות – אלו השלכות קיצוץ בתקציב ביטחון הפנים" – כך אמר היום (ראשון) השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', בהתייחסות לקיצוץ הרוחבי הצפוי בתקציב המדינה. "בכוונת ראש הממשלה לקצץ כ-181 מיליון שקלים, שמהווים 14% מסך הקיצוב המתוכנן, למרות שתקציב המשטרה מהווה רק שלושה אחוזים מתקציב המדינה. מעבר לקיצוץ זה, מעכב משרד האוצר מאות מיליוני שקלים כמתחייב, עיכוב המהווה קושי נוסף בתפעול השוטף של המשרד וגופיו", הוסיף השר.

משטרה, דצמבר 2011. עומר מירון
"יותר פשע ואלימות, פחות שוטרים ברחובות"/עומר מירון

אהרונוביץ' המשיך ופירט את "המשמעויות המיידיות", לדבריו, בקיצוץ: "סגירת ארבע תחנות קטנות ושתיים גדולות, פגיעה מיידית בפריסת ניידות ושוטרים בשטח, בדגש על טיפול במגזר הערבי כפי שאישר ודרש ראש הממשלה, ביטול כוחות משימה של משמר הגבול האמונים על פעילות משימתית בתחום לוחמה באלימות, פגיעה במקומות כליאה של מסתננים וקושי המהווה איום על הפעלת מתקן הכליאה הקיים. מדובר גם בקושי רב ביישום רפורמה במערך כיבוי האש, הפחתת פעילות בתוכניות לאומיות כגון עיר ללא אלימות, שיטור עירוני וברשות למלחמה בסמים ואלכוהול".

"אסור שדבר כזה יקרה"

עוד אמר השר, כי "קיצוץ זה מהווה מכה ניצחת לתהליכי עבודה קיימים, פגיעה בגוף כמו משטרת ישראל תהווה פגיעה בביטחון האישי של כל אחד ואחת מאיתנו ואסור שדבר כזה יקרה זו פגיעה בחרה אשר משוועת לתחושת ביטחון ולנוכחות וטיפול משטרתי איכותי, לא יעלה על הדעת כי דווקא כעת בוחרים ראש הממשלה ושר האוצר לפגוע פגיעה כה קשה בביטחון האישי ובתוכניות אשר ראש הממשלה עצמו אישר אותן".

מחר תובא לאישור הממשלה תכנית הקיצוצים הנרחבת של ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר שטייניץ. לפי המסתמן, הקיצוץ שיובא להחלטת הממשלה בשבוע הבא יהיה רוחבי, בשיעור 5% מתקציבי הבסיס של כל משרדי הממשלה, ולא כולל פגיעה בתכניות התקציביות השונות. לפי הנחיית ראש הממשלה, הקיצוץ לא יפגע במערכות הרווחה, החינוך והצבא.

ביום שישי נודע כי בכוונת משרד האוצר גם להגדיל את המע"מ ב-1% מ-16% ל-17%, החל מהראשון באוגוסט. בנוסף, מס ההכנסה יועלה ב-1%, החל ב-1.1.2013 למשתכרים מעל הממוצע, החל ממדרגת המס השלישי, 8,881 שקל ומעלה, למעט המשתכרים מעל 67 אלף שקל בחודש, ומעל ל-800 אלף בשנה, שהמס שהם יצטרכו לשלם יגדל ב-2% בחודש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully