וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מערכות ישראליות יוטמעו במטוס החמקן אף-35

27.7.2012 / 10:20

בישראל מרוצים מההסכמה האמריקאית: "זו רק ההתחלה, יהיו עוד שיתופי פעולה". לפי דיווחים בארה"ב, היקף העסקה נאמד ב-450 מיליון דולר. מאידך, המטוס יגיע לארץ רק ב-2016

משרד ההגנה האמריקאי הדליף לתקשורת בארצות הברית כי הגיע להבנות עם החברה היצרנית של מטוס החמקן ה-F-35 להטמעת מערכות תוצרת "כחול לבן" בהיקף ראשוני של 450 מיליון דולר. גורם ביטחוני בישראל אמר הבוקר (שישי) כי "זוהי רק ההתחלה וייתכן שנגיע להבנות נוספות מול משרד ההגנה האמריקאי לגבי שיתופי פעולה טכנולוגיים נוספים שיכניסו כסף רב לתעשיות הביטחוניות בישראל". כמו כן, גם בחיל האוויר הישראלי הביעו תמיכה במהלך: "אנחנו עומדי ביעדי הזמן ונקבל את המטוס לא מאוחר מ-2016".

בישראל מרוצים מן ההדלפה של בכירים במשרד ההגנה האמריקאי, על ההבנות אליהן הגיעו עם חברת "לוקהיד מרטין" להטמיע מערכות וטכנולוגיות ישראליות בייצור מטוס החמקן מסוג F-35. גורמים בחיל האוויר ובמשרד הביטחון טוענים כי הפרסומים בכלי התקשורת האמריקאית הם בבחינת אור ירוק לתחילת הייצור של המטוס הישראלי שיינחת בישראל לכל המאוחר בשנת 2016.

על פי ההבנות, בקרוב יחל ייצור כנפי המטוס בתעשייה האווירית בישראל, ייצור ורכישה של טכנולוגיות מתקדמות נוספות הכוללות מערכות לוחמה אלקטרונית, כגון מכ"ם וקסדה מתקדמת מתוצרת חברת "אלביט". בסך הכול ייהנו שבע חברות ישראליות מהעסקה הכוללת עליה חתם משרד הביטחון מול משרד ההגנה האמריקאי.

מטוסי קרב מדגם f-35. Lefteris Pitarakis, AP
החמקן עשוי לסייע לתקיפה אפשרית בזירות רחוקות כמו איראן, בשל הקושי לזהות אותו על ידי מכ"ם./AP, Lefteris Pitarakis

כאמור, במסגרת עסקת הענק של משרד הביטחון לרכישת מטוסי החמקן הגיע משרד ההגנה האמריקאי להבנות עם יצרנית המטוס על תכנית לרכישה והטמעה של מערכות לוחמה אלקטרונית תוצרת "כחול לבן". בסך 450 מיליון דולר. העסקה החלה עוד באוקטובר 2010, אז נחתמה עסקה לרכישת 19 מטוסי חמקן בעלות כוללת של 2.75 מיליארד דולר, כשישראל קיבלה התחייבות אמריקאית להטמיע מערכות מתוצרתה בפרויקט, במטרה להשיב לקופת המדינה חלק מעלות עסקת הענק.

מטוס הקרב העתידי של ישראל

המטוס מוגדר כמטוס הקרב העתידי של חיל האוויר הישראלי, המהווה מטוס קרב מהדור החמישי שהראשון מסוגו אמור לנחות בישראל ב-2014. החמקן עשוי לסייע לתקיפה אפשרית בזירות רחוקות כמו אירן, בשל הקושי לזהות אותו על ידי מכ"ם, גם על ידי הסוגים המתקדמים בעולם. מערכות האלקטרוניקה של מטוס ה-F-35 מאפשרות לו להעביר את המידע המודיעיני הרב שאוסף וצובר המטוס באמצעות חיישנים מתקדמים למסך אחד, תוך מתן תמונה אחת ברורה. משימותיו של כלי הטיס כוללות יירוט ותקיפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully