וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבר זמנן: הנשים ביפן כבר לא חיות הכי הרבה

26.7.2012 / 18:33

הנשים היפניות איבדו את תואר המובילות בתוחלת החיים וכעת הונג קונג מובילה עם 86.7 שנים. ממשלת יפן מאשימה את הצונאמי משנה שעברה כסיבה לירידה. ומי מוביל אצל הגברים?

נשים יפניות איבדו את התואר של בעלות תוחלת החיים הארוכה ביותר, לאחר שהובילו בתחום במהלך 26 השנים האחרונות, כך נמסר היום (חמישי) מממשלת יפן. הסיבה הרשמית בה השתמשה הממשלה על מנת לנמק את אובדן הכתר, היא רעידת האדמה והצונאמי ההרסניים שהתרחשו המדינה בשנה שעברה.

השיא בתוחלת החיים לנשים עומד כיום על 86.7 שנים בהונג קונג. יפן, שעברה למקום השני, ירדה מ-86.3 שנים בממוצע, ל-85.9. שר הבריאות היפני טען שהאסון שהותיר כ-20 אלף מתים או נעדרים, הוא הסיבה המרכזית לירידה בממוצע תוחלת החיים ב-0.4 שנים במדינתו. השר הוסיף כי העלייה בשיעור ההתאבדויות במדינתו בשנה החולפת הוסיפה גם היא לירידה במספרים.

הכפר אופונטו, מחוז איוואטה, יפן, לאחר אסון הצונאמי, 15 במרץ 2011. AP
לפי יפן, האסון שהותיר כ-20,000 מתים או נעדרים, הוא הסיבה המרכזית לירידה בתוחלת החיים/AP

עבור גברים, תוחלת החיים הממוצעת ביפן ירדה גם היא ב-0.11 שנים, ל-79.44, המותירה את יפן במקום השביעי ביחד עם איטליה. המובילה בתוחלת החיים לגברים בעולם היא שוויץ, בה חיים הגברים בממוצע עד גיל 80.2. במקרה היפני, כתוצאה ממערכת בריאות מתקדמת וירידה בשיעור הילודה, נהפכה המדינה, העשירית המאוכלסת ביותר בעולם, למדינה ה"זקנה" ביותר בעולם. גם באסון הצונאמי ורעידת האדמה שהתרחשו ביפן בשנה שעברה, רבים מן הקורבנות היו אנשים מבוגרים שלא הספיקו להתפנות.

לקריאה נוספת
תוחלת החיים עולה - שוק העבודה לא מתאים את עצמו
דו"ח: בישראל חיים יותר, משקיעים פחות בבריאות
דו"ח: הישראלים חיים יותר, אך בריאים פחות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully