וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בחיפה: הושגה שליטה על האש, אין נפגעים

קובי מנדל

26.7.2012 / 16:30

השריפה פרצה סמוך לכביש דורי בשכונת נווה שאנן. 20 צוותי כיבוי מבצעים פעולות כיבוי אחרונות. כמה כבישים סמוכים נחסמו לתנועה, ופונו תושבים מכמה בניינים ברחוב סמוך

צילום: ערן גילווארג. מקסים חלפון, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

שריפת קוצים פרצה היום (חמישי) במורדות הצפוניים של הכרמל, מול כביש דורי בשכונת נווה שאנן בחיפה. 20 צוותי כיבוי מתחנת חיפה שהגיעו למקום, יחד עם ארבעה מטוסי ריסוס, הצליחו להשתלט על האש, וכעת מבצעים פעולות כיבוי אחרונות.

בשל השריפה, מספר כבישים סמוכים נסגרו לתנועה, בהם כביש דורי, סולומון, גדליהו, נתיב חן, יעקב חזן, התשעה וקטע הציר של רחוב דורי, מרחוב הלח"י עד נווה גנים. בעקבות ההשתלטות, המשטרה כבר החלה לפתוח חלק מהצירים, בהם כביש דורי. במקביל, מפקד תחנת חיפה, ניצב משנה משה כהן, סיפר לוואלה! חדשות כי פונו דיירים מחמישה בתי מגורים משותפים ברחוב סולומון, בשל העשן הסמיך שהיתמר במקום. חפ"ק של שירותי הכיבוי הוקם במקום.

לא דווח על נפגעים בשריפה, אולם אישה בת 62, תושבת המקום, הזעיקה את כוחות מגן דוד אדום בשל חולשה וחרדה. משהגיעו הכוחות, היא סירבה להתפנות.

עדת ראייה: "אנשים רצים מהבתים"

עדי שילוח, המתגוררת סמוך לאזור השריפה, סיפרה כי מביתה ניתן לראות את כוחות הכיבוי ומד"א הפועלים במקום. "זה התחיל באזור השעה 14.00 וראינו מהבית הרבה עשן, אש וניידות. ראינו עשן סמיך מתפשט והיה ריח חריף של שריפה, ואז החלו להגיע כוחות הכיבוי. אנשים שפונו ברחוב סלומון רצו וצעקו". נלחצנו קצת כשראינו אנשים רצים וצועקים אחד לשני, לא ידענו עד לאן זה יגיע אבל מזל שהשתלטו עליהם".

שריפת קוצים בחיפה, כביש דורי. ערן גילווארג
"ראינו אנשים רצים וצועקים אחד לשני"/ערן גילווארג

עומר קציר, המתגורר ברחוב סולומון, סיפר כי דיירי כל הבניינים ברחוב פונו. "זה התחיל משריפה קטנה ופתאום זה התלקח בכל הוואדי", סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות. "הגיעו המון כבאיות כבאיות ומטוסי ריסוס ופינו את כולם. כולם הוציאו בריצה את הילדים ואת בעלי החיים ועלו לרחובות למעלה. הייתה בהלה רבה בעת הפינוי".

שריפת קוצים בחיפה, כביש דורי. ערן גילווארג
אזור השריפה, היום/ערן גילווארג

דובר מחוז חוף במשטרה, רפ"ק ערן שקד, סיפר בראיון לרדיו חיפה כי גם כוחות משטרה גדולים נמצאים באזור השריפה. "הוצאנו את כל ניידות משטרת חיפה על מנת לטפל באירוע הזה – כ-15 ניידות. אנו מסייעים בפינוי הרחובות. שלושה רחובות מרכזיים בשכונה עצמה כבר פונו מתושבים עד כה".

דובר המחוז הצפוני במשטרה, סגן ניצב יהודה ממן, סיפר לרדיו חיפה: "אנו מתגברים בכוחות יס"מ במידה ויזדקקו לפינוי, גם המטוסים עובדים כרגע".

אזור השריפה

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, אמר כי הוא מאוד מרוצה משיטת ההתארגנות ושיתוף הפעולה של כל הגורמים המעורבים. "לפי הנוף המפויח, אני מבין שהשתלטו על השריפה הזאת", אמר בראיון לרדיו חיפה. "מקווה ושנצליח לעבור את הקיץ החם והיבש הזה ללא שריפות".

שריפת קוצים בחיפה, כביש דורי. ערן גילווארג
"ראינו מהבית הרבה עשן, אש וניידות"/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully