וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה פרצה באזור קריית שמונה: אלפים פונו

קובי דוד

14.7.2012 / 2:51

הכבאים הצליחו להשיג שליטה על האש שפרצה בין קיבוץ מעיין ברוך לבין נחל שניר, והבריחה את המטיילים הרבים מהחניון הסמוך. המטיילים: "מבאס, חוזרים עכשיו הביתה"

ג'יליס

(צילום: יובל בן אבו; עריכה: מיכאל ברגמן)

שריפת קוצים פרצה אמש (שישי) בגליל העליון, בין קיבוץ מעיין ברוך שבצפון עמק החולה לנחל שניר. לא נשקפה סכנה למבני הקיבוץ, אולם אלפי מטיילים פונו על ידי כוחות ההצלה מחניון הלילה הסמוך, וחפ"ק הוקם במקום. מתחנת כיבוי גליל עליון יצאו שבעה צוותי כיבוי, וכן מסוק משטרתי שהצליחו להשתלט לבסוף על הלהבות.

שריפה באצבע הגליל ליד קריית שמונה, יולי 2012. משה אסרף, ג'יליס, ג'יליס
לא נשקפה סכנה למבני הקיבוץ. השריפה, הלילה/ג'יליס, משה אסרף, ג'יליס

טפסר דני חנניה, מפקד תחנת גליל עליון, אמר לוואלה! חדשות כי "מדובר באירוע חריג מאוד, בשריפה שפרצה בתוואי הנחל של מעיין ברוך, כשצדי הנחל עלו באש. בהערכה גסה מעל לאלף דונם נשרפו. במקום נרשמה היסטריה גדולה ואלפי מטיילים נאלצו לעזוב את המקום". לדבריו, "אנחנו הצלחנו במאמצים כבירים לפנות את המטיילים ללא נפגעים". חנניה הוסיף כי מלבד ציוד קמפינג של רבים שעלה באש גם מטעים רבים של חורש נשרפו, והוסיף כי נבדק החשד כי הגורם לשריפה הוא רשלנות של מטיילים.

כאמור, מטיילים רבים פונו מאזור השריפה, ונאלצו לתכנן את חזרתם הביתה. "ישבנו, הדלקנו פחמים והתכוננו לאכול", סיפרה אתי מקריית מוצקין. "פתאום ראינו מאחורינו שריפה קטנה. לא ידענו מה זה. לאט לאט זה התקלח ואחר כך עפו גיצים והתחילו לפנות אותנו מהחניון. מאד מבאס רצינו לחגוג ועכשיו אנחנו חוזרים הביתה". מטייל אחר סיפר: "חוזרים הביתה. תכננו את החופשה הזאת שבוע ימים. מה זה, עושים צחוק?".

(עדכון ראשון: 23:34, 13.07.12)

שריפה באזור אצבע הגליל, ליד קריית שמונה, יולי 2012. משה אסרף, ג'יליס, ג'יליס
"אירוע חריג מאוד"/ג'יליס, משה אסרף, ג'יליס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully