וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: האב שנחשד בטלטול ילדיו התאומים יואשם בהריגה

הפרקליטות הודיעה על הכוונה להאשים את האב, שנחשד שטלטל את ילדיו והביא למותו של בנו התינוק בתחילת השנה. האישום תלוי בשימוע שייערך לאב. פרקליטו: "ההחלטה אינה סופית"

צילום: טל אנגלנדר, דניאל בוק; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

הפרקליטות הודיעה היום (שלישי) לעורך הדין ציון אמיר על כוונתה להגיש כתב אישום בגין הריגה נגד האב שנחשד בטלטול ילדיו התאומים, מהם אחד מת זמן קצר לאחר שאושפז יחד עם אחותו בסוף חודש ינואר. זאת בכפוף לשימוע שייערך בעניינו. כמו כן, הודיעה הפרקליטות על סגירת התיק נגד אמם של התאומים.

הפרקליטות שוקלת להעמיד את האב לדין גם בעבירות של התעללות בקטין או בחסר ישע ותקיפת קטין הגורמת לו חבלה של ממש וחמורה על ידי אחראי. הכוונה להגיש כתב אישום נגד האב הינה בכפוף לשימוע שייערך לו בתוך 45 יום בפני המשנה לפרקליטת מחוז תל אביב, עו"ד נאוה שילר.

בשבועות האחרונים, המתינו בפרקליטות מחוז תל אביב לקבלת חוות דעת רפואיות חיצוניות בניסיון להגיע למסקנה אם מות התינוק נגרם כתוצאה מטלטולו או ממחלה. חוות הדעת הרפואיות שללו את האפשרות שמותו של הפעוט נגרם ממחלה. התובע בתיק, איתי פרוסט מפרקליטות מחוז תל אביב, השתכנע מהן כי המוות נגרם כתוצאה מאלימות שהופעלה נגד התינוק, והוחלט להגיש כתב אישום בגין הריגה, כאמור, לאחר שייערך שימוע לאב.

אחיו של האב סיפר כי ההחלטה להגיש כתב אישום נודעה למשפחה מהתקשורת. "על אותו עיקרון כמו שלא מגישים כתב אישום נגד האם, שדרך אגב אנחנו מאוד שמחים על כך, אנחנו מצפים שלא יוגש כתב אישום נגד אביהם של התאומים", ציין האח. "אנחנו מקווים מאוד למצות את השימוע בשבועות הקרובים, כדי לא להגיע לכתב אישום. על מצבו של אחיו, הוא אמר כי הוא נמצא בהלם, כי הוא צריך עדיין לעכל את הדברים וכי המשפחה מנסה לחזק אותו.

פרקליטם של הורים, עו"ד ציון אמיר, אמר בתגובה כי "ההחלטה כנגד האב אינה מגובשת וסופית. יחד עם זה, הפרקליטות הזמינה אותנו להליך שימוע ולאחר שהוא ימוצה תתקבל החלטה סופית. אני לא מוציא מכלל אפשרות שגם בעניינו של האב הפרקליטות תגיע למסקנה דומה לזו שהגיעה בעניינה של האם, ותחליט בסופו של יום שלא להגיש כתב אישום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התיק נגד אם התאומים נסגר/מערכת וואלה!, צילום מסך

זוג התאומים בני הארבעה חודשים אושפזו מצב קשה בבית החולים ספרא בתל השומר בחודש ינואר, והורי התינוק נחשדו באלימות כלפי השניים. לאחר שנקבע מותו של הבן, נמצאו בנתיחתו שברים בגולגלתו אשר הטילו ספק בגרסה שנפגע כתוצאה ממחלה או בעיה גנטית.

שני ההורים נעצרו בחשד שטלטלו את התאומים, והכחישו לאורך כל הדרך את החשדות שיוחסו להם. בתחילת פברואר, הודיעה המשטרה כי בידיה "אקדח מעשן", בדמות ראיה חדשה הקושרת לכאורה מעבר לכל ספק את האב למעשים, ומעצרו הוארך. לבסוף הוא שוחרר למעצר בית, ועל כן נדרש כעת שימוע בעניינו לפני הגשת כתב האישום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully