וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: האופוזיציה הסורית דחתה הצעת עזרה מישראל

בראיון ראשון לכלי תקשורת טורקים מאז המשט לרצועת עזה, שהסתיים בתשעה הרוגים והידרדרות ביחסים בין שתי המדינות, אמר ליברמן כי ישראל לא תתנצל על עצירת המשט

שר החוץ אביגדור ליברמן, אמר כי ישראל הציעה עזרה לאופוזיציה הסורית במאבקה נגד שלטונו של הנשיא בשאר אסד, אך כוחות המורדים סירבו לכך. כך דיווח הלילה (שלישי) העיתון הטורקי "הורייט". לדברי ליברמן, "הצענו עזרה הומניטארית אך הם דחו זאת. כולם אמרו לנו שעדיף שישראל תשמור מרחק מהאופוזיציה הסורית. אנו לא מעוניינים לכפות עצמנו עליהם".

במפגש שערך אתמול שר החוץ עם עיתונאים מטורקיה בירושלים, אמר ליברמן כי ישראל לא תתנצל על עצירת המשט הטורקי לרצועת עזה.

לוחמים של מחתרת "הצבא הסורי החופשי" בעיירה עזאז במחוז חלב שבצפון סוריה, יולי 2012. רויטרס
סירבו להצעת ישראל להעביר סיוע הומניטרי. אנשי הצבא הסורי החופשי/רויטרס

במהלך הראיון נשאל ליברמן אם בידי ישראל קיים מידע בנוגע להפלת מטוס הקרב הטורקי על ידי צבא סוריה בחודש שעבר. שר החוץ השיב כי "איני יודע כיצד הופל המטוס, אך האחריות לכך מוטלת על כתפי אסד".

"לא נתנצל על עצירת המשט לעזה"

בנושא המשבר המדיני בין טורקיה לבין ישראל, אמר ליברמן כי ישראל מוכנה לפתור כל מחלוקת שקיימת בין שתי המדינות, אך היא לא תתנצל בפני אנקרה על עצירת המשט הטורקי לרצועת עזה במאי 2010, שבו נהרגו במהלך פעולת השתלטות צה"ל על ספינת ה"מאווי מרמרה" תשעה בני אדם, רובם אזרחים טורקים. שר החוץ הישראלי הוסיף כי "אנו מוכנים לדון לא רק בנושא המשט לעזה, אלא גם בבעיה האירנית, במצב ברצועת עזה וכן בחמאס. אך אנו לא מוכנים לדון בדרכים שאנו מגנים על אזרחינו".

מדובר בראיון הראשון שליברמן מעניק לכלי תקשורת טורקיים מאז הידרדרות היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לטורקיה, בעקבות אירועי המשט לרצועת עזה. השלטונות באנקרה מתנים את הפשרת היחסים בהתנצלות ישראלית על הרג האזרחים במשט, אך ליברמן, מסרב בתוקף. "המשט לעזה היה פרובוקציה. זו הייתה זכותנו להגן על חיי החיילים שלנו", הסביר ליברמן לעיתונאים הטורקים. "אם להיות כנה, אין סיבה שישראל תתנצל".

בעוד הנתק המדיני בין ישראל וטורקיה נמשך כבר למעלה משנתיים, בישראל מעוניינים להשפיע על דעת הקהל הטורקית. לוואלה! חדשות נודע כי בימים אלה מתארחת בישראל משלחת עיתונאים בכירים מטורקיה, הכוללת נציגים מכלי התקשורת המרכזיים במדינה. המשלחת החלה את ביקורה הרשמי ביום ראשון, ונפגשה עם ליברמן, ובמהלך הביקור צפויים העיתונאים לסייר באתרים שונים בארץ, ולהיפגש עם בכירים ישראלים נוספים. בהמשך השבוע צפויה לבקר המשלחת גם ביד ושם ובמכון למדיניות נגד טרור, וכן לסייר בשדרות ובגבול הצפון. המשלחת מכילה נציגים מכלי התקשורת המובילים בטורקיה, ובהם העיתונים "הורייט", "זאמאן", "מילייט" ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully