וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם גנב אלף דולר ממסתנן - וירצה עבודות שירות

23.7.2012 / 11:05

המסתנן, אזרח סודן, התלונן כי לאחר שחצה את הגבול לקח ממנו החייל במרמה את כספו. נוסף על שישה חודשי עבודות שירות, נגזרו על הלוחם הורדה בדרגה ומאסר על תנאי

בית הדין הצבאי גזר בסוף השבוע האחרון על לוחם צה"ל שישה חודשי עבודות שירות, בגין גניבת 1,000 דולר מאזרח סודן שנתפס בגבול מצרים בעודו מנסה להסתנן לישראל. בנוסף, נגזרו על הלוחם חמישה חודשי מאסר על תנאי, החזרת כספו של המתלונן והורדה לדרגת טוראי.

מדי חודש מסתננים מאות אזרחים זרים מרחבי אפריקה לישראל דרך גבול מצרים. עם הגעתם אל קו הגבול, נבדקים המסתננים במהירות על ידי חיילי צה"ל ומובלים לפתח אחד המוצבים בגזרה להמשך טיפול. מכתב האישום שהוגש לבית הדין הצבאי בפיקוד דרום עולה כי האזרח הסודני שנעצר על קו הגבול הוחזק במשמורת בכניסה למוצב "כרמית" הסמוך לגבול המצרי.

כוחות צה"ל בסמוך לגדר הגבול עם מצרים, לאחר פיגוע בו נהרג אדם שעבד על הגדר, יוני 2012. AP
עם הגעתם אל קו הגבול, נבדקים המסתננים במהירות על ידי חיילי צה"ל ומובלים לפתח אחד המוצבים בגזרה. גבול מצרים/AP

הלוחם שעמד בשער המוצב פנה אל האזרח הסודני, ביצע בדיקה על גופו ולאחר שמצא ברשותו אלף דולר ומספר שטרות טורקיים, ביקש ממנו את הכסף תוך שהוא מציג את עצמו כמי שאחראי על שמירתו. האזרח הסודני נענה לבקשת הלוחם מאחר וחשב שאלו הם הנהלים בישראל, אך לאחר שבירר את הנושא עם מסתננים נוספים וגילה כי הפעולה אסורה, התלונן נגדו. בצה"ל החליטו להעביר את הטיפול במקרה למצ"ח, שפתחה בחקירה, גבתה עדויות וזימנה את הנאשם לחקירה.

בתום החקירה הועבר החומר לעיון הפרקליטות הצבאית, שהחליטה להגיש כתב אישום נגד הלוחם – אשר קשר את עצמו לאירוע אך הכחיש כי התכוון לגנוב את הכסף. סעיפי כתב האישום כללו גניבה בידי עובד ציבור והתנהגות שאינה הולמת. התביעה הצבאית ביקשה בתחילה עונש חמור כדי להרתיע חיילים מהתנהגות זו, וביקשה עונש מאסר בפועל והורדה בדרגה.

שופטת בית הדין הצבאי, סא"ל מאיה גולדשמידט, החליטה להתחשב בנסיבות המקרה ולהורות על הורדת הלוחם לדרגת טוראי, להטיל עליו שישה חודשי עבודות שירות בצה"ל, חמישה חודשי מאסר על תנאי שיתממשו אם יעבור עבירה דומה בשנתיים הקרובות, ולחייבו בהחזרת הכסף לאזרח הסודני שהתלונן נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully