וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני על פרישת קדימה: "הסתיים חיבור שנולד בחטא"

17.7.2012 / 22:50

אם לא הספיקו למופז הביקורות מעמיתיו למערכת הפוליטית, הגיעה גם תגובת קודמתו בתפקיד שהדגישה את ניצחונה האישי: "אני לא חשבתי שתצמח תועלת מהחיבור בזה, טוב שהסתיים"

צילום: גדעון צנטנר עריכה: טל רזניק

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק)

הייתה הראשונה לזהות? הודעת יו"ר קדימה שאול מופז על פרישת מפלגתו מהממשלה הערב (שלישי), ברקע משבר החלופה לחוק טל, הביאה לתגובות רבות מכל קצות הקשת הפוליטית, ואף מחוצה לה. קודמתו בתפקיד, ציפי לבני, אמרה כי "החיבור הפוליטי שנולד בחטא הסתיים היום, וטוב שכך". מי שסירבה לשבת בממשלת אחדות עם נתניהו, חשה תחושת ניצחון קטנה במפגש עם חברי תנועת התעוררות בגן הסוס שבירושלים.

"שלוש שנים הובלנו קו ערכי שמדבר על יצירת אלטרנטיבה לממשלה שלא תדאג לציבור העובד והלומד ולא תקדם את תהליך שלום", המשיכה לבני. "אני עזבתי את הכנסת אבל אני לא בוחשת במערכת הפוליטית, הבהרתי מה אני חושבת על המהלך של כניסה לממשלה", אמרה באשר להשלכות המהלך על חזרתה לזירה הפוליטית.

ציפי לבני בהפגנה למען שוויון בנטל בתל אביב. דרור עינב
"חיבור פוליטי שנולד בחטא". לבני בהפגנה למען קידום השוויון בנטל/דרור עינב

"אנו יושבים על חבית חומר נפץ חברתית ואתם והפעילות שלכם יכולים לשנות את זה", אמרה לבני לפעילים שסבבו אותה, כשלאחר מכן המשיכה והדגישה בפניהם כי "אנחנו לא סקטור - אנו הרוב", ושבה על דבריה בעת שהוכרזה ממשלת האחדות. "אני לא חשבתי שתצמח תועלת מהחיבור בזה, הרי אם ראש הממשלה רצה להביא לשינוי אמיתי, היום מסתבר שגם אם הייתה יכולת - הם לא רוצים. במשך שלוש שנים דיברתי על שמירת מערכת הערכים הזו מחוץ לממשלה, והיום ברור שאין יותר עלי תאנה, אין יותר תירוצים ואנו לא צריכים לתת לזה לקרות".

עוד בנושא
מופז הודיע על פרישה: "ההיסטוריה תשפוט את נתניהו"
חברי הסיעה הצביעו בעד: קדימה פורשת מהקואליציה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully