וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש שנים אחרי: סוף לקרב ירושת האם והבת שבותרו

גלעד גרוסמן

17.7.2012 / 10:50

בשל מצב הגופות בעת שנמצאו, לא ניתן לקבוע מי מהשתיים מתה קודם - ומי הם יורשי העיזבון: משפחת הנרצחות או המדינה. בתום תהליך ארוך נקבע שלצורך העניין, הן מתו באותו הזמן

שלוש שנים לאחר שביאטריס רודוב ובתה דניס נרצחו, קבע שלשום (ראשון) בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב כי המדינה לא תירש את רכושן. זאת בתום מאבק משפטי ארוך שעיקרו עוסק בשאלה מי מהן נרצחה קודם. גופותיהן של השתיים נמצאו מבותרות בפח זבל ברמת גן ובנחל אלכסנדר באוגוסט 2009. על פי כתב האישום שהוגש נגד אלי פחימה, הנאשם ברציחתן של השתיים, הוא רצח אותן ככל הנראה בדירתן ברמת גן. בפרקליטות לא ידעו לקבוע מי מהשתיים נרצחה ראשונה, אולם לשתיים הוצאו תעודות פטירה ובהן מועד פטירה שנקבע על סמך מועדי מציאת הגופות, וכך נקבע שהאם ביאטריס מתה לפני בתה.

בצוואתה של ביאטריס נקבע כי במידה והיא תלך לעולמה לפני בתה, הבת תירש את כספה ורכושה. אולם, במידה והבת תלך לעולמה קודם, תעבור ירושת האם לקרוב משפחה אחר. מכיוון שלדניס עצמה לא היו יורשים, אם היה נקבע כי היא מתה אחרי אמה, רכושה של האם - ושל הבת - היו עוברים לאפוטרופוס הכללי.

בית המשפט לענייני משפחה ברמת גן, שדן בעניין עזבונה של ביאטריס, קבע כי אין לו סמכות לשנות את תעודות הפטירה. בעקבות זאת עתר מנהל העיזבון, עורך הדין ברק רון, לבג"ץ, בדרישה שהמדינה תשנה את תעודות הפטירה של השתיים, וזאת לאור העובדה כי בכתב האישום שהוגש נגד פחימה נטען כי בשל מצב הגופות לא ניתן לדעת מי מהן נרצחה ראשונה. בעקבות העתירה הודיעה הפרקליטות כי "בנסיבות החריגות" שנוצרו, ולנוכח עמדת משרדי הפנים והבריאות כי תעודות הפטירה אינן משקפות את מועד פטירתן של השתיים, הם אינם מתנגדים לקיים דיון כדי לקבוע את היורשים של רודוב באמצעות הוכחות אחרות.

התיק חזר לבית המשפט לענייני משפחה, ואז שקלה הפרקליטות לשלוח חוקרים לרומניה, כדי לנסות ולמצוא האם לאביה של דניס, שמת במהלך טיסת עסקים במדינה, יש שם ילדים שעשויים להיות היורשים החוקיים של העיזבון. לבסוף ויתרה הפרקליטות על הדרישה, ולאחרונה הודיעה נציגת היועץ המשפטי לממשלה כי הוא אינו מתנגד לכך שלצורכי הירושה יקבע כי השתיים מתו באותו הזמן. כעת הוחלט ששני קרובים של האם הם שירשו את רכושה של האם, ולא המדינה.

האם ובתה נרצחו ביחד ב-2009, קרב הירושה עדיין ניטש
פיצוח פרשת הגופות המבותרות: שלב אחר שלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully