וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים הפגינו בבירה: "לא לקחנו תקציבים, לא נתונים לחסדיכם"

16.7.2012 / 17:30

אלפי חרדים הפגינו בכיכר השבת בבירה, כשילדיהם אזוקים בזוגות, באופן הממחיש - לטענת המארגנים - את תחושות הציבור החרדי בנושא הגיוס. בשלט על גבם נכתב: "הצילו אותי"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק)

כ-5,000 חרדים הפגינו אמש (שני) בכיכר השבת בירושלים נגד היוזמות לגיוס חרדים לצה"ל. גולת הכותרת שבאירוע המחאה הערב, היתה צעדה של ילדים חרדים שידיהם אזוקות ברחובות הסמוכים לכיכר, באופן הממחיש לטענת המארגנים את תחושות הציבור החרדי בנושא זה. על גבם של הילדים נתלה שלט ובו נכתב: "הצילו אותי, שלא אפול לכשאגדל, לצפרני שמד השירות הצבאי הלאומי והאזרחי". בשלטים אחרים נכתב: "מעולם לא לקחנו מכם תקציבים ולכן אנחנו לא נתונים לחסדיכם – לא מדבשך ולא מעוקצך", "אם לא תתנו להיות יהודים – נמות כיהודים", "כאשגדל אהיה חייל בתורת ה'".

הפגנת חרדים בירושלים, יולי 2012. עומר מירון
מחאה על הגיוס לצה"ל. הפגנה, הערב/עומר מירון

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב, גינה את צורת הופעתם של הילדים החרדים בהפגנה. "העדה החרדית שוברת בכל פעם שיאים חדשים של שימוש ציני בילדים. לציבור קשה להבין למה ילדים, שמשמשים שוב ושוב למלחמות הדת של קנאי המגזר החרדי, אינם יכולים להשתתף בגיל 18 בהגנה על קיום עם ישראל ומדינת ישראל", אמר. "כל אדם הגון צריך לשאול את עצמו האם הוא מוכן לקנות מזון בהכשר הבד"צ של העדה החרדית, שמוציא ילדים באזיקים או בטלאי צהוב להפגנות. הגיע הזמן לומר ליצרני המזון שערכי הבד"צ מאוסים בעינינו ולדרוש מתעשיית המזון הישראלית לחפש הכשרים אחרים, כשרים יותר מבחינה מוסרית."

הפגנת חרדים בירושלים, יולי 2012. עומר מירון
שימוש ציני בילדים?/עומר מירון

לפני כשלושה שבועות נערכה הפגנה דומה באותו מקום ובאותו הנושא. כ-5,000 מפגינים חרדים נאספו אז לפנות בוקר במחאה על עבודתה של ועדת פלסנר, קראו פרקי תהילים, לבשו שק לאות אבל ותקעו בשופרות. אחד המפגינים, פיני רוזנברג אמר לקול ישראל כי "הציבור המגוון הענק כאן צועק לא לגיוס אזרחי בשום צורה שהיא. אני קורא לממשלה: במקום להכין מקומות בכלא לסודנים, הכינו מקומות לציבור החרדי שיימלא את הכלא בהמוניו".

הפגנת חרדים בירושלים, יולי 2012. עומר מירון
כ-5,000 חרדים מפגינים בכיכר השבת. ההפגנה, הערב/עומר מירון

בציבור החרדי הביעו בשבועות האחרונים התנגדות וסלידה מההתפתחויות הפוליטיות בנושא. חברי הכנסת של יהדות התורה, למשל, הביעו זעם בעקבות פרסום מסקנות ועדת פלסנר. "לא היה גיבוב של רוע ורשעות כמו הדו"ח הזה", אמר חבר הכנסת משה גפני. "עמדתו האישית של פלסנר הייתה מוכרת לנו ומסקנותיו היו ידועות מראש. בשם השוויון היה ראוי להפחית מהתקציב של שבעה מיליארד ש"ח להשכלה הגבוהה בגין סטודנטים שלא ישרתו ולהטיל עליהם סנקציות אישיות".

לפני שלושה שבועות: חרדים מחו נגד גיוס ולבשו שקים לאות אבל

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully