וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצב כתום" בחברת החשמל - ייתכנו הפסקות מקומיות

בחברה הזהירו כי בשעות השיא היום צפי הביקוש יעמוד על 11,250 מגה-וואט כשיכולת הייצור תעמוד על 11,950מגה-וואט, זאת לאחר שתוקנה תקלה בתחנת הכוח "גזר"

בחברת החשמל הודיעו היום (שני) כי משק החשמל עבר ל"מצב כתום" - דרגה אחת מתחת למצב הקיצוני ביותר - "מצב אדום" ושהצפי לביקוש החשמל בשיא היום יעמוד על 11,250 מגה-וואט כאשר יכולת הייצור תעמוד על 11,590 מגה-וואט. כלומר - יכולת ייצור החשמל של החברה תימתח לכדי 97%, ובמידה שלא יהיו תקלות כלל, מדובר ברזרבה קטנה של 340 מגה-וואט בלבד. לדברי החברה, "במקרה של תקלה באחת מיחידות הייצור, תיתכנה הפסקות חשמל מקומיות לפרקים קצרים". אולם, לאחר זמן קצר הודיעה החברה כי תוקנה התקלה בתחנת החשמל "גזר" ולכן רמת הרזרבה הצפויה בשיא הצריכה תעמוד על 700 מגה-וואט שכן כושר הייצור יטפס לכדי 11,950 מגה-וואט. לטענת החברה, מדובר ב"רזרבה יציבה".

כמו כן, בחברת החשמל קוראים לציבור "להמשיך ולהשתמש באופן נבון בחשמל, להיערך בהתאם ולעקוב אחר הודעותיה", שכן אתמול נחסכו 250 מגה-וואט בזכות שימוש נכון של הציבור בחשמל בשעות השיא, בין השעות 12:00 ל-17:00. עם זאת, נמסר כי אתמול נוצלו 93% מכושר ייצור החשמל.

גל החום הכבד הפוקד את אזורנו בימים האחרונים נמשך, עם טמפרטורות גבוהות ואחוזי לחות גבוהים בחלקים רבים בארץ. כך למשל, ברמת הגולן יורגשו 37 מעלות ביום, ו-21 בלילה, בכנרת ישררו 42 מעלות עם 25% לחות, במישור החוף יהיה הביל עם טמפרטורות סביב ה-30 מעלות ואחוזי לחות שנעים בין 65 ל-80. בהרים יהיה חם מהרגיל עד שרבי - כך גם בפנים הארץ. באילת יאמירו הטמפרטורות ל-44 בשיא היום, בבאר שבע יהיו 38 מעלות בצהריים ובירושלים יורגשו 34 מעלות.

על פי התחזית, עומס חום הכבד יחריף בימים הקרובים ובחברת החשמל קוראים שוב לציבור שלא להפעיל מכשירים "זוללי חשמל" בשעות השיא של צריכת החשמל. מחר יהיה חם מהרגיל לעונה, ללא שינוי ניכר בתנאי מזג האוויר. ביום רביעי תורגש הכבדה בעומס החום, ייעשה שרבי ברוב חלקי הארץ, ועומס חום כבד בשילוב אחוזי לחות גבוהים ישרור במישור החוף. רק ביום חמישי תורגש ירידה קלה בטמפרטורות אך יוסיף להיות חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף.

עוד בנושא:
בשל גל החום: צפויים שיבושים באספקת החשמל
ההפסקות בדרך: נוצלו 96% מיכולת תפוקת החשמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully