וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר חתם על הסכם שכר קיבוצי עם הכבאים

רם עוזרי

16.7.2012 / 0:10

האוצר וההסתדרות הגיעו להסכם שיאפשר הזרמת כסף למערך. הכבאים יועסקו כעובדי מדינה ונקבעו תנאי העסקתם של עובדי כבאות חדשים. רק יו"ר ההסתדרות יוכל להכריז על סכסוך עבודה

לאחר שנים של עיכובים ומאבקים בין בין משרד האוצר למערך הכבאות בישראל, אמש (ראשון) נחתם הסכם שכר קיבוצי בין הצדדים שיאפשר את העברת הכסף המיועד לשדרוג מערך הכבאות, כך הודיע משרד האוצר. ההסכם נחתם לאחר שדו"ח מבקר המדינה הטיל אחריות אישית מיוחדת על שר האוצר שטייניץ לאחר שזה התנה את הקצאת התקציבים למערך הכיבוי ברפורמה עמוקה.

הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, עו"ד קובי אמסלם, ונציגי הכבאים וההסתדרות הכללית חתמו על הסכם השכר ועל תוואי ההתקדמות של הרפורמה במערך הכבאות. במסגרת הרפורמה תקום רשות ארצית לכבאות והצלה במשרד לביטחון פנים בשנת 2013, וזאת במקום המצב הקיים בו פועלים 24 איגודים העוסקים בשירותי כיבוי לאזרחי ישראל.

שריפה במבשרת ציון, יולי 2012. דרור עינב
השריפה במבשרת ציון, אתמול/דרור עינב

במסגרת ההסכם, העובדים שהועסקו ברשויות הכיבוי השונות ברחבי הארץ יועברו לשירות המדינה, ויחולו עליהם כללי התקשי"ר והכללים החלים על כלל עובדי המדינה. ההסכם הקיבוצי שנחתם בין העובדים הנוכחיים של שרות הכבאות מסדיר גם את שכרם ותנאי העסקתם של כבאים חדשים שייקלטו לרשות הארצית לכבאות והצלה. בהודעת האוצר לא פורטו התנאים לפיהם יועסקו העובדים, לא של דור א' ולא של דור ב'.

מאחר שמדובר בשירותים מצילי חיים, ההסכם שנחתם כולל גם הגבלות על יכולתם של עובדי שירותי הכבאות לשבות בעתיד. כחלק מיישום ההסכם יופעל מנגנון מיוחד, רב שלבי, להכרזה והפעלה של סכסוכי עבודה, שבסופו יוכל רק יו"ר ההסתדרות הכללית החדשה להכריז על סכסוכי עבודה ולהפעילם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully