וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם נגזר על צעיר מחדרה שרצח בגלל סיגריה

קובי מנדל

15.7.2012 / 14:36

משה זלמן פרנטקל בן ה-65 נרצח על ידי אייל דמסה בשנה שעברה, בעת שזה הכה אותו, בעט בו, דרך על ראשו ולבסוף דקר אותו. בית המשפט בחיפה דחה טענותיו כי הודה ברצח בשל לחץ

צילום: ערן גילווארג עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום מאסר עולם על אייל דמסה בן 21 מחדרה, לאחר שהורשע ברצח משה זלמן פרנקטל, בן ה-65. המקרה אירע בחודש אפריל אשתקד על רקע סירובו של המנוח לתת לדמסה סיגריה כבקשתו. בין השנים התפתחו דין ודברים במהלכם דחף דמסה את המנוח לרצפה, הכה אותו באגרופיו מספר רב של פעמים, בעט בו, דרך על ראשו וצווארו. בנוסף, דמסה הלך והביא סכין מביתו, באמצעותה דקר את המנוח שבע דקירות בבית החזה ובגבו.

דמסה טען בפני בית המשפט כי הודאותיו במעשה נלקחו ממנו תוך הפעלת אמצעים פסולים אשר שללו ואף "כבלו" את רצונו תוך שימוש בתחבולות, מניעת מפגש עם עורך דין, הפעלת לחץ נפשי אדיר ("צעקות וטריקות על השולחן"), לעג לעורך הדין, הצגת מצגי שווא והטעיות משפטיות. אלו גרמו לו "לספר", לטענתו, את שרצו חוקריו לשמוע. אב בית הדין, השופט יוסף אלרון, אשר כתב את הכרעת הדין ציין בהקשר לכך: "חקירה מעצם טבעה ובמיוחד כאשר המדובר בחקירת פשע חמור, הינה עבודת דיבוב מורכבת ורגישה, לא מצאתי כל פסול מזה הנטען על ידי בא כוחו של דמסה בדבר הצגת מצגי שווא והטעייה משפטית".

השופט אלרון דחה את טענתו של דמסה כי הגיע לזירת הרצח רק לאחר האירוע כשהמנוח כבר היה מת. הוא דחה גם את טענת האליבי שלו, בציינו כי לא נתן בה אמון נוכח אי מתן הסבר וכן לגרסאותיו השונות בעניין מקום המצאו בעת הרצח.

עוד ציין השופט כי מן הממצאים הפיזיים בגופת פרנטקל וממצאי הזירה עולה, כי דמסה חיבל בו באכזריות מספר רב של פעמים, במקומות רגישים וחיוניים בגופו. השופט הבהיר כי אמנם אין חובה להוכיח מה היה המניע, אולם הוצגו ראיות בדבר מניע לביצוע רצח פרנטקל, מהן ניתן ללמוד כי הוא לא רווה נחת משכניו בני העדה האתיופית, הרבה להתלונן עליהם, וכן כי אלו נהגו להתנכל לו. התבטאויותיו כלפי הנאשם, בן העדה האתיופית, לפני הרצח, אשר הוכחו מעל לספק סביר, מהווים מניע לרצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully