וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר החשוד ברצח בלוד, בתו הועברה לקרוביה

14.7.2012 / 0:25

מעצרו של אבי דנצאו, החשוב ברצח בת זוגו, סנאית אצ'פנה, הוארך בארבעה ימים שלא בפניו, בעוד הוא עדיין בטיפול נמרץ, מורדם ומונשם. המשפחה הייתה מוכרת לגורמי הרווחה בעיר

צילום: שלומי גבאי עריכה: טל רזניק

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק)

מעצרו של אבי דנצאו, החשוד ברצח בת זוגו, סנאית אצ'פנה, בלוד, הוארך אתמול (שישי) בארבעה ימים. דנצאו מאושפז עדיין במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים אסף הרופא, כשהוא מחוסר הכרה, מורדם ומונשם. אצ'פנה מובאת היום למנוחות בבית העלמין בלוד, ובתם של בני הזוג נותרה בינתיים בחזקת המשפחה המורחבת. "חבל שהוויכוחים ביניהם הסתיימו בצורה כזאת", אמר אחד מהקרובים הרבים שפקדו הבוקר את בית המשפחה, "אם יש בעיות, אפשר פשוט להתגרש".

המשטרה לא יכולה עדיין לחקור את בן הזוג החשוד, בשל מצבו הבריאותי, לאחר שעל פי החשד דקר את עצמו בבטנו לאחר שרצח את אצ'פנה. המעצר הוארך שלא בפניו, לאחר שצוות החקירה הגיע להסכמה עם סנגורו, עורך הדין אבי כהן מהסנגוריה הציבורית.

סנאית אצ'פנה עלתה לישראל בשנת 2000. היו לה שלושה ילדים שנפטרו באתיופיה, ובן נוסף שעלה יחד עמה לישראל, ומת לפני חצי שנה בצבא בנסיבות טרגיות. בתם המשותפת של בני הזוג, בת שבע, נולדה בישראל. הבת הייתה נוכחת בעת הרצח, וצעקה מהחלון. שכנים ששמעו את צעקותיה הזעיקו את המשטרה.

"לא לגרום נזק נוסף לילדה"

המשפחה הייתה מוכרת לגורמי הרווחה בעיריית לוד, אך לא מתחום האלימות במשפחה, אלא מתחום קשיי הקליטה. גורמים בשירותי הרווחה בלוד הגיעו בלילה לבית המשפחה, על מנת לטפל בילדה. "לאחר בדיקה שערכנו עם קרוביה, בה ראינו את הקשר שלהם עם הילדה, ולאחר שהילדה הביעה את רצונה להישאר עמם, ראינו לנכון שלא לגרום לה נזק נוסף, והחלטנו להשאיר אותה לטיפולם", אמרה ליאורה שרעבי, רכזת חוק הנוער בעירייה, "ביום ראשון נערוך ביקור בית, ובתום השבעה תתכנס ועדה שתקבע עבורה תכנית טיפול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
זירת רצח אישה בלוד. שלומי גבאי
הבת הייתה נוכחת בעת הרצח, וצעקה מהחלון. שכנים ששמעו את צעקותיה הזעיקו את המשטרה. זירת הרצח בלוד/שלומי גבאי

לדברי שרעבי, מתוקף תפקידה היא עדה לקשיי קליטה רבים בקרב בני העדה האתיופית בעיר. "כשהמשפחות מתחילות להיקלט בארץ, הסמכות ההורית נפגעת קשות, והדבר מוביל להתדרדרות התא המשפחתי. לעיתים קרובות קורה שהנשים נקלטות טוב יותר, והן מתעצמות כאן. זה מוביל לתסכול רב בקרב הגברים".

שרעבי הוסיפה כי "הנשים לומדות מהר יותר איך להסתדר, הן בדרך כלל אלה שנמצאות בקשר עם בתי הספר ומטפלות בילדים. גורמי הרווחה מנסים לסייע לנשים עד כמה שניתן ומעצימים אותן. בלא מעט מקרים אנו עוזרים להן לצאת מהבית למקלטים", אולם, כאמור, בני הזוג דנצאו ואצ'פנה לא היו מוכרים לרווחה מתחום האלימות בתוך המשפחה.

(עדכון ראשון: 17:25, 13.07.12)

חשד בלוד: דקר למוות את בת זוגו לעיני בתם

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully