וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי אפשר לגייס חרדים בכוח - רק במוח

מאיר ויזניצ'ר

13.7.2012 / 15:24

חלקים בציבור החילוני מאמינים בלפתור כל בעיה עם חוק. חיים מאיר סבור שהתלהמות פוליטיקאים לא תוביל לשוויון בנטל, וכנציג הציבור החרדי, מציע לשקול גם את הזוית שלהם

כאשר דנים בסוגית השוויון בנטל, חייבים להבין שכאשר מנסים לשנות מצב נוכחי, אי אפשר לעשות זאת ב"זבנג וגמרנו". גם אם המצב לא צודק, הוא המצב הקיים ושיפור המצב בהדרגה הוא הדרך הנכונה. ככל שיהיו יותר יחידות חרדיות למשל, התגייסות תהפוך להיות ליותר ויותר לגיטימית, ואז זה יגיע מרצונו החופשי של הציבור החרדי. חייל שאינו רוצה לשרת יועף בסופו של דבר מן הצבא הן חילוני והן חרדי. המדינה הרי לא תיתן נשק למישהו שעושה שביתה איטלקית באופן עקבי, ולכן בכוח זה לא ילך.

מצד שני יש המון חבר'ה חרדים שיכולים להגיע עם מוטיבציה ענקית, פשוט צריך לעשות את זה בקצב מתון. קירובם של רבבות חרדים צעירים אל הצבא יוביל גם להיטמעות בלתי נמנעת שלהם בחברה הישראלית. כעבור כמה שנים תשתנה אופנת דחיית הגיוס, וחרדים בני 18 הניגשים לבקו"ם כאחיהם החילונים, לא תהיה תופעה חריגה במדינת ישראל. החיים הם נזילים בהרבה יותר מאידיאולוגיות נוקשות ומסקנות של ועדות. ואם כך, חילונים - הירגעו. הניחו לשינוי לחלחל ולהתפתח.

אלפים הפגינו בעד שוויון בנטל: "מפסיקים להיות פראיירים". סטלינק, אתר רשמי
"המדינה הרי לא תיתן נשק למישהו שעושה שביתה איטלקית באופן עקבי" מחאת הפראיירים/אתר רשמי, סטלינק

לכל אלה שרוממות השוויון בגרונם, אך מנצלים את ההזדמנות לעשות הון פוליטי על גב החרדים, ברצוני לומר להם: הפסיקו לבלבל את המוח. אתם לא רוצים את החרדים כי אם הייתם רוצים שוויון, הייתם מזכירים תמיד גם את הערבים. איכשהו בכל פעם שמדברים על שוויון תמיד יזכירו רק את החרדים. הצביעות כה שקופה שהיא זועקת לשמיים.

שנית, תהיו הוגנים ותבטיחו שגם אם החרדים יתגייסו, אתם תפסיקו להסית נגדם כל שני וחמישי ותלינו על כך שהם לא שומעים שירת נשים ועל כך שהם לוקחים את כל הכסף לאוכל כשר והולכים למקווה כל היום. ואילו, גם לחרדים אני אומר: אולי הגיע באמת הזמן לעשות כאן מהפכה במדינה ולהתגייס. את הסוגיה הפרטנית של תלמוד תורה אפשר לפתור לפי אמות מידה שיקבעו בדומה לספורטאים מצטיינים, אומנים או עתודאים. על מספרים יהיה אפשר להתמקח אם ניתן אישור עקרוני למהלך.

החוק חשוב, אבל חשוב גם טיפוח מוטיבציה חיובית, ולשם כך יש להפסיק את ביטוי השנאה כלפי חרדים ולטפח את אהבת ישראל. כיום משרתים בצה"ל אלפי חרדים. זו התקדמות חיובית בחברה החרדית שיש לעודד אותה, לא רק בחוק אלא גם בחינוך לסובלנות ואהבת ישראל. אם תמשיכו להצהיר הצהרות מתלהמות, בדיוק כמו הפוליטיקאים שרוכבים עכשיו על הגל, זה רק יזיק וההתלהמות רק תרחיק את החרדים מהצבא.

לא תצליחו "לגייס אותם בכוח"

ולאותם אלה שצועקים "נגייס אתכם בכוח" או "נגמרה החגיגה" אני מציע לשקול את הדברים. אם חצי מיליון מפגינים לא הצליחו להזיז כאן כלום, אז למה אתם חושבים שמישהו יצליח לגייס חרדים בכוח? ועוד דבר קטן. אני שירתי במחזור הראשון של הנח"ל החרדי 3 שנים כחייל קרבי, לעתים ב 40 מעלות חום תחת השמש הקופחת של בקעת הירדן, ואני מחרף את נפשי במילואים מדי שנה, בעוד שרבים אחרים חרפו את נפשם למוות בצבא בין השעות 10:00 ל13:00 בקריה. בהזדמנות זו אני קורא לצעירי המגזר החרדי לא לפחד כלל, להחזיק בנשק ולהגן על עם ישראל. כשתהיה הצטרפות המונית, האמינו לי לא יטפלו יותר ללומדי התורה ויאפשרו להם ללמוד בשקט.

הכותב הוא בוגר המחזור הראשון של הנח"ל החרדי

עוד דעות בנושא
ועדת פלסנר - חוליה נוספת בתולדות השוויון בנטל
ראש הממשלה איפס את המצפן ויוביל מהלך חדש
פירוק ועדת פלסנר: נתניהו השפיל את מופז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully