וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה איפס את המצפן ויוביל מהלך חדש

דן מרגלית

8.7.2012 / 7:49

הפגנת אנשי המילואים אמש במוזיאון תל אביב היתה רבת משתתפים, אבל לא המונית. יותר מכפי שחששו המארגנים, אבל פחות מכפי שקיוו בסתר ליבם. במובנים מסוימים היתה זו הפגנת-עילית. מין הפגנת סיירת.

גורמים שונים ניסו לגזור קופון. יובל דיסקין שלא חסך ביקורת משאול מופז. דן חלוץ שניצל את ההזדמנות ופשט את מדי החבר בקדימה. יאיר לפיד עם כרזות רבות, ובתוך התוהו ובוהו המיוזע גם שלט של הליכוד, שהבטיח כי רק הוא יכול להביא לשוויון. בלטו בהיעדרן העבודה ומרצ, אם כי עמיר פרץ ויצחק הרצוג תמכו. שלי יחימוביץ', שהחלימה מדלקת ריאות קצרה, פירסמה הודעה תמוהה: "לו אני ראש הממשלה, היו מתגייסים לצה"ל יותר חרדים מאשר בכל מתווה שמונח כעת על השולחן".

מה זה? היא יודעת כיצד לפתור את בעיית ההשתמטות ושומרת את הפטנט לעצמה? צריך לספר לה על אדם שהגיע לאתונה והתפאר פעם אחר פעם כי ברודוס הוא יודע לקפוץ טוב יותר מן האחרים. עד שלתושבי אתונה נמאס ואמרו לו בקוצר רוח: "פה רודוס - פה קפוץ". אך היא לא תגיע לרודוס ולא תקפוץ באתונה. יש לעבודה תקוות שווא לקבל נתח אם לא תריב עם החרדים. אולי גם לאגפים בקדימה. לא מעשי.

הקפדה - הסנקציה החריפה ביותר

רה"מ נתניהו מעד בטיפולו בהשתמטות וחבר לש"ס. הוא התנגש באביגדור ליברמן ובשאול מופז, אבל בסוף השבוע איפס מחדש את המצפן ובחן את מכשירי הניווט, והבוקר מכנס בדחיפות את סיעת הליכוד לדון במסקנות הדו"ח של יוחנן פלסנר, שלפני שבוע פיזר את ועדתו.

אם לא מדובר רק בתכסיס מילולי וניסוחי כפי שחוששים ראשי "אוהל הפראיירים", אלא בהבנה שהעם רוצה שוויון בנטל, כי אז נתניהו יוביל מהלך שיתבסס על שלושה מרכיבים:

גיוס הדרגתי מהיר של החרדים. כל מי שירצה להשתלב בצה"ל - יתקבל בסבר פנים יפות. אם לאו - בתי החולים משוועים לסיוע. כל מחלקה תקבל שלושה אברכים בדרג של "סייעני רופא" ובפיקוח מנהל המחלקה.

בתיה"ח ומוסדות החינוך והעירייה במגזר הערבי יקבלו סיוע של 15 אלף צעירים בשנה.

צה"ל יחדל ממתן פטורים כיד המלך למשתמטים מהמגזר החילוני. המדיניות תשונה. אי אפשר להבין את האדישות שאפיינה אותו תחת שרביטם של כל הרמטכ"לים ב-20 השנים האחרונות. פטורי הכזב הנשענים על כסת"חים של קציני בריאות הנפש ייעלמו מן הנוף הצה"לי. סעיף זה כמעט נעלם, אך הוא גורלי.

העונש אינו מאסר, אלא מניעת לימודים אקדמיים, רישיון נהיגה, העסקה בממשלה וביטוח לאומי מן המשתמטים. הקפדה בנדון היא הסנקציה היעילה מכולן.

אם נתניהו ינהג כך, מובטחת לו הצלחה חסרת תקדים בקלפי. בוודאי אם הבחירות יוקדמו. תדע כל אם עברייה שהמתגייסים אינם עוד הפראיירים של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully