וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בקבלת שוחד: ראש העיר עפולה, אבי אלקבץ

קובי דוד

12.7.2012 / 0:02

אלקבץ נעצר יחד עם שלושה עובדי עירייה נוספים בחשד לקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. הוא שוחרר בערבות ונאסר עליו להיכנס לשטח העיר, ובפרט לבניין העירייה, למשך 30 יום

ערן גילווארג

(צילום: ערן גילווארג, עריכה: מיכאל ברגמן)

מבוכה בעיריית עפולה: ראש העיר, אבי אלקבץ, הוא החשוד שנעצר אתמול בבוקר בחשד לקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים בתקופת כהונתו כמנכ"ל העירייה וכן בזמן שכיהן כראש העיר, כך הותר אמש (רביעי) לפרסום. אלקבץ שוחרר ממעצר בערבות ובתנאים מגבילים והוא נדרש לשלם 50 אלף שקלים להבטחתם.

ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, נעצר בחשד לקבלת שוחד, יולי 2012. ערן גילווארג
אלקבץ מובל לתחנת המשטרה, אתמול/ערן גילווארג

בתום הדיון שהתקיים בבית משפט השלום בחיפה, החליטה כאמור השופטת, מירב קלמפר נבון, לשחרר את אלקבץ בתנאים מגבילים, חרף החשדות החמורים המיוחסים לו. בין היתר, נאסר על אלקבץ להיכנס לעיר למשך 30 יום, ובפרט לבניין העירייה, וכן ליצור קשר עם המעורבים הנוספים בפרשה, שלושה עובדי עירייה, שגם הם שוחררו בתנאים מגבילים לאחר שנחקרו משעות הבוקר. אלקבץ ישהה, ככל הנראה, אצל מכריו באבן יהודה במהלך צו ההרחקה.

הפרשה המביכה גרמה לטלטלה רבה בקרב תושבי עפולה. יו"ר ועד הפעולה למען הצלת העיר עפולה, סיסאי בן פסח, קרא לראש העיר להתפטר מתפקידו. "אלקבץ לא יכול להמשיך לכהן בתפקידו כשעננת השחיתות רובצת מעליו וטוב יעשה אם ישעה את עצמו לאלתר מניהול העיר", אמר בן פסח. "אנו קוראים לכל מי שאכפת לו מעפולה להצטרף אלינו, על מנת שנשלב ידיים במאבק להצלתה של העיר מהשחיתות שפשטה בה".

בבוקר פשטו, כאמור, חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בשלוחת להב 433 צפון על בניין העירייה ואספו מסמכים מסווגים ממספר משרדי אגפים במקום. לאחר מכן, עיכבו השוטרים לחקירה את ראש העיר ומספר גורמים בכירים ברשות המקומית, בחשד שביצעו עבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. יו"ר האופוזיציה במועצת העיר, איציק מירון סיפר לוואלה! חדשות כי "זה הוא יום עצוב לעיר עפולה. אנחנו התרענו על אי סדרים לא מעט פעמים. עכשיו צריך לתת למשטרה לעשות את העבודה שלה".

בכירים בעיריית עפולה נחקרו בחשד לקבלת שוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully