וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלת הממשלה עדיפה על עבריין כראש ממשלה

10.7.2012 / 18:49

פרקליט המדינה משה לדור יעבור בימים הקרובים חקירה צולבת על ידי פוליטיקאים ואנשי תקשורת בשל זיכוי אולמרט. דן מגן סבור שדין ראש ממשלה מכהן כדין אחרון הנאשמים

"יום כיפור לפרקליטות", "על משה לדור להסיק מסקנות ולהתפטר", ורמזים לרדיפה אישית אחר ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שנשמעים על ידי חבריו ומקורביו בעקבות זיכויו של האחרון משני אישומים שהוגשו נגדו, עלולים להרתיע את הפרקליטות בבואם להחליט על הגשת כתב אישום נגד אישי ציבור בעתיד. וזה מסוכן. גם הטיעון לפיו עצם הגשת כתבי האישום שגרמו להפלת ממשלת קדימה היתה נמהרת הנו טיעון בעייתי משהו.

אולמרט הורשע, כן הורשע, בעבירה של הפרת אמונים בפרשת בנק ההשקעות בעת שכיהן כשר התמ"ת. לא מדובר בעניין של מה בכך, גם אם מבחינה ציבורית ראש הממשלה לשעבר זוכה מהעבירות הכבדות שיוחסו לו, הרי שלעבירה זו של הפרת אמונים ישנה חשיבות מכרעת ביחס שבין אזרחי ישראל לנבחריהם. בגין הרשעה זו לבדה אסור לאולמרט לשוב לחיים הציבוריים, שכן מי יתקע כף שהוא "יפיק לקחים" כפי שהבטיח במסיבת העיתונאים המחויכת שלו לאחר הקראת פסקי הדין?

פרקליט המדינה משה לדור צפוי לעבור בימים הקרובים חקירה צולבת על ידי פוליטיקאים ואנשי תקשורת על לא עוול בכפו. בהנחה שמקצועיות בלבד הנחו את הפרקליט הבכיר במשפטי אולמרט, אין לבוא אליו בטענות על ההחלטה להגיש כתבי אישום, גם נגד ראש ממשלה מכהן. נכון, היו למהלך השלכות פוליטיות משמעותיות – אולמרט אולץ להתפטר וממשלתו התפרקה. אולם, מה בין זה לבין עצם הגשת האישום? נניח שאולמרט לא היה ראש ממשלה, אלא "רק" שר, או חבר כנסת, או ראש עיר, לא היה מקום להאשימו משהצטברו עדויות המצביעות לכאורה על קבלת שוחד?

לקריאת כתב האישום המלא

בכל יום מזכים בתי המשפט בישראל עשרות בני אדם ששמם לא ידוע וקולם לא נשמע מהאשמות שונות. ככה זה. עולמו של כל אחד מהם חרב בעת הגשת האישום – כל משפחה של נאשם סובלת, העלויות הכלכליות לעתים בלתי נסבלות וחלקם מזוכים, אם מחמת הספק ואם מסיבות אחרות. ראש ממשלה לא שונה מהם בדבר. גם בהתחשב בהשלכות הפוליטיות שהדבר גורר. עדיפה הוצאת מיליונים על מערכת בחירות בגלל ממשלה שנופלת מסיבה זו, על ראש ממשלה עבריין מכהן.

ואולי הכלב קבור במקום אחר. אפשר שהישארות אישי ציבור בתפקידם גם לאחר שהתעוררו נגדם חשדות – מנהג ידוע בארצנו, גורמת לאצבע הפרקליטות להיות קלה על ההדק? אמנם בית המשפט העליון קבע שעל משרתי ציבור להתפטר מתפקידם בעת הגשת כתב אישום נגדם והראה לכולם מה דרגת הסף להתפטרות אצילית כביכול מתפקיד, אולם מנבחרי ציבור ניתן וצריך לצפות ליותר.

הצטברו חשדות נגדך, נפתחה חקירה – השעה את עצמך מתפקיד – זה צריך להיות הקו המנחה. אם נוהג זה יאומץ, עשוי הדבר להשפיע על מקבלי ההחלטות בפרקליטות המדינה, כך גם תוכל המשטרה לנהל את החקירה בשקט – הרחק מאור צלמי העיתונות וללא המחשבה שחשוד בעבירה עדיין נושא בתפקיד. בפני פרקליט המדינה מונח כעת תיק לא פחות נפיץ מתיק אולמרט, שהגשת כתב אישום בו תחולל מהומה פוליטית לא פחותה, שהראיות בו מסועפות ומסובכות לפחות כמו בפרשות אולמרט, שהחשדות בו מופנים לשר החוץ אביגדור ליברמן. לדור, אל תירתע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully