וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה המשטרה עוקבת אחרי פעילת מחאה בהפגנות?

10.7.2012 / 0:01

אחרי אלימות השוטרים בהפגנות והופעת ג'יפ איסוף מודיעין מהשטחים, סרטון חדש חושף תיעוד של שוטרים סמויים חמושים במצלמה, שהתבקשו לעקוב אחר פעולותיה של אחת המפגינות

משטרת מחוז תל אביב ממשיכה לתעד את פעילי המחאה: סרטון שהתפרסם אתמול (שני) מראה כיצד צלמים של המשטרה מתמקדים בלירון אחדות, פעילת המחאה החברתית שנטלה חלק בהפגנה שהתקיימה במוצאי שבת בתל אביב. בסרטון נשמע הצלם מקבל הוראה להתמקד באחדות.

נגד אחדות, תושבת תל אביב בת 28, הוגש בשבוע שעבר כתב אישום בגין תקיפת שוטר, בעקבות השתתפותה בהפגנת המחאה החברתית, עליה הכריזה המשטרה כלא חוקית, לפני כשבועיים בתל אביב. היא נעצרה באופן אישי על ידי תת ניצב יורם אוחיון, מפקד מרחב ירקון וכתב האישום הוגש למחרת.

"זה לא מפתיע אותי", אמרה אחדות לוואלה! חדשות. "אני יודעת שמחפשים אנשים. זה עצוב שמנסים להפחיד אנשים בצורה כזאת, כדי לתפור תיקים לפעילי המחאה". לדברי אחדות, "אין לי מה להסתיר, והמשטרה מוזמנת להמשיך ולתעד אותי. להשתתף בהפגנה לא חוקית זה משהו שאני לא רואה כבלתי חוקי. הרחובות הם שלנו ואנחנו לא צריכים לבקש רשות מאף אחד".

צפו בשוטרים הסמויים מתעדים את אחדות:

בנוגע לחסימת כבישים שביצעו הפעילים, אמרה אחדות כי "השארנו נתיב אחד פנוי כל הזמן. לפעמים אנחנו יוצרים אי נוחות, אבל למען מטרה טובה. אני מצפה שהמשטרה תשמור על הסדר ושתשתף פעולה. אין טעם להתנגד למחאה, שלא הולכת להפסיק. אנחנו חוגגים את החופש שלנו וזה דבר חשוב. כשמנסים לעשות דברים גדולים לפעמים מפריעים לאנשים בדרך".

אוספים מידע עם רכב צבאי מהשטחים

במהלך ההפגנות בשבוע שעבר ובמוצאי שבת נראה ג'יפ צבאי מפטרל בצירי התנועה סביב המפגינים. הג'יפ, מסוג "האמר", הוא למעשה רכב לאיסוף מודיעין של משמר הגבול, אשר יכול להגיע מנקודה לנקודה במהירות גבוהה, ועליו הורכבו מספר מערכות לאיסוף מודיעין, הכוללות אמצעים לפיזור הפגנות. הג'יפ, יחד עם הצוות בתוכו, פועלים בדרך כלל במוקדי החיכוך מול הפלסטינים ביהודה ושומרון.

פעילי המחאה חוששים כי המשטרה עושה שימוש בג'יפ כדי לתעד ולאסוף ראיות נגד המפגינים, ולצורך כך גם ניתנה ההוראה לתעד את מעשיה של אחדות בהפגנה האחרונה במוצאי שבת. "עצוב בעיניי שהמשטרה משתמשת נגד אזרחים באמצעים שנועדו להגן על גבולות המדינה", ציינה אחדות.
עורך הדין ברק כהן, סנגורה של אחדות, הוסיף כי "יש ניסיון לתפור לה ולפעילים נוספים תיקים. התיעוד, כמו גם המעקב והאיומים על פעילי המחאה הוא לא הגיוני. מדברים על ניפוץ זכוכיות בנקים, ועל הניצול של הסמכות של המשטרה אף אחד לא אומר מילה".

ממשטרת מחוז תל אביב נמסר בתגובה: "המשטרה מצלמת בשגרה כל הפגנה. המשטרה מתעדת עוברי עבירה, מפרי סדר ומפרי חוק במהלך הפגנות בלתי חוקיות. במהלך סוף השבוע התנהלה הפגנה בלתי חוקית ברחובות תל אביב, שבמהלכה המשתתפים חסמו כבישים על דעת עצמם ומנעו מהציבור הרחב את האפשרות לעשות שימוש בדרך. במהלך ההפגנה אכן תועדו משתתפיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully