וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי המחאה החברתית חוסמים כבישים בתל אביב

7.7.2012 / 21:29

במקביל לעצרת המחאה למען שוויון בנטל, מפגינים 1,500 פעילים וחלקם חסמו רחובות באזור הבימה, בהפגנה שהוגדרה ע"י המשטרה כ"בלתי חוקית". "בשבוע הבא - הפגנת המיליון"

במקביל לעצרת המחאה למען השוויון בנטל שמתקיימת בשעה זו (שבת) בתל אביב, מפגינים כ-1,500 פעילי המחאה החברתית בקריאה לצדק חברתי. המפגינים, שצעדו מקריית הממשלה שברחוב קפלן, הגיעו לאזור כיכר הבימה בעיר וחסמו כבישים במקום, תוך שהם קוראים: "הון, שלטון, עולם תחתון" ו-"העם דורש דמוקרטיה". בהמשך עברו המפגינים לאזור הבורסה ברחוב אחד העם ואחר כך חסמו את רחוב אלנבי. חלקם הציתו את השלטים שהם נושאים.

הפגנת צדק חברתי בתל אביב, 7 יולי 2012. יותם רונן
המפגינים חסמו כבישים וקראו "העם דורש דמוקרטיה". ההפגנה, הערב/יותם רונן

כוחות המשטרה, שביקשה להדגיש כי מדובר בהפגנה נפרדת ובלתי חוקית, נמצאים במקום. כמו כן, נמצא במקום כלי לאיסוף מודיעין, שנראה גם בהפגנות הקודמות. במהלך ההפגנה נעמדו המפגינים מול הבנקים וקראו: "אנשי הממון - לא ניתן לכם לישון". הם אף הדביקו כרזות על שמשות הבנקים. הפגנות דומות נערכות גם בערים נוספות, בהן ירושלים, עפולה וקריית גת.

צפו במפגינים ברוטשילד:

באתר הרשמי של המחאה החברתית נכתב כי "סוף השבוע הזה ישמש נקודת מבחן למחאה החברתית. בשיאו יתקיימו שתי הפגנות שדורשות שוויון – האחת של "המאבק לשוויון בנטל" בדרישה לגיוס החרדים והערבים, והאחרת היא המשכו של המאבק העממי לשוויון ו?לצדק חברתי". עוד נכתב, כי "רבים בישראל אינם מבינים את ההבדל בין שתי ההפגנות, וטועים בחשבם שהמחאה החברתית העממית היא גם המאבק לגיוס חרדים וערבים לצה"ל".

ראשי המחאה קוראים לקיום "הפגנת מיליון" במוצאי שבת הבאה, "שנה בדיוק מאז הוקם אוהל המחאה הראשון בשדרות רוטשילד". לדבריהם, "מדובר בשלב הבא במחאה הגדולה בתולדות המדינה". "המדינה בוערת כבר שנה, אבל הממשלה מתעלמת ומזלזלת בנו", נכתב בעמוד הפייסבוק של המחאה. "העם זועם וקורס תחת הנטל ומנגד הממשלה ובעלי ההון מגלגלים עסקים כרגיל".

"אנחנו, העם בישראל, לא נחכה עוד הרבה זמן. לאנשים שמפונים מהבתים שלהם אין זמן לחכות", נכתב. "לאנשים ששולחים את ילדיהם לבית הספר בלי יכולת לתת להם ארוחה חמה או ספרים אין יכולת לחכות. לעובדי הקבלן חסרי הזכויות אין יכולת לחכות. לאנשים המוגדרים כמעמד הביניים, אבל נאנקים תחת נטל יוקר המחיה, אין יכולת לחכות. לקשישים אין יכולת לחכות. האנשים האלה הם אנחנו. ואנחנו דורשים צדק חברתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully