וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בש"ס: "אם מתווה פלסנר יתקבל, יהיה פיצוץ"

פנחס וולף

8.7.2012 / 18:00

אחרי שביהדות התורה מתחו ביקורת על ראש הממשלה בעקבות אישור מסקנות פלסנר בסיעת הליכוד, גם בש"ס יוצאים למתקפה. "באנו עם רצון לפשרה וטרקו לנו את הדלת בפנים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

בעקבות אישור מתווה פלסנר בסיעת הליכוד, בש"ס מחריפים היום (ראשון) את ההתבטאויות נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "נראה בשלב זה שביבי הולך עם פלסנר. ההפגנה וההד התקשורתי עשו את שלהם. באנו עם רצון לפשרה וטרקו לנו את הדלת בפנים", אמרו גורמים במפלגה לוואלה! חדשות.

"80% גיוס זה לא מעשי, ולא יצא בסוף כלום מזה", הבהירו הגורמים. "אוטוטו גם החרדים יעלו על עצים שקשה יהיה להוריד אותם משם, וכל הפשרות ירדו לטמיון. פלסנר מציע גיוס בכפייה. 80% גיוס זה אומר לסגור את הישיבות. אם מתווה פלסנר יתקבל תהיה התנגשות בין הציבור החרדי לחילוני, וזה הולך לפיצוץ". עם זאת, אותם גורמים סירבו לומר האם ש"ס תפרוש מהממשלה אם הצעת החוק תהיה במתווה פלסנר.

מוקדם יותר הביעו גם בסיעת יהדות התורה זעם בשל אישור מתווה פלסנר בסיעת הליכוד. גורמים בסיעה, משני הפלגים – הליטאי והחסידי – אמרו לוואלה! חדשות כי "לוליינים לא עומדים בזגזוגים כמו אלה שעושה ראש הממשלה - מפרק ועדה, מקים ועדה, מתנגד, תומך. כרגע לא חשוב מה סיעת הליכוד אימצה, וזה לא מרגש אותנו. מה שמעניין זה מה יהיה בהצעת החוק שתגובש השבוע".

"אין לנו כוונה לתת מתנה לקדימה ולפרוש מהממשלה"

ההערכה במערכת הפוליטית היא כי בסופו של דבר יהדות התורה תפרוש וש"ס תישאר בממשלה ותצביע נגד הצעת החוק. עם זאת, ביהדות התורה ציינו כי "כרגע אין לנו כוונה לתת מתנה לקדימה ולפרוש מהממשלה, כדי שהיא תוכל לקבל את התיקים שלנו, אבל אם הצעת החוק שתנוסח תהיה כמו מתווה פלסנר – אנחנו בחוץ".

בישיבתה הבוקר אימצה, כאמור, סיעת הליכוד את העקרונות הנוגעים לשירות לכל, אחריות אישית שתוטל על המשתמטים משירות, מתן תמריצים למשרתים בצבא וקיצור משך השירות, הפעלת מערך אכיפה מרתיע ויישום לאלתר של גיוס חייבי הגיוס.

בליכוד ביקשו לעבות את הסעיף הדן בהחלת חמשת העקרונות גם על ערביי ישראל. "סיעת הליכוד רואה חשיבות רבה בשוויון בין המינים בצה"ל ומדגישה שכל הטיפול בשוויון בנטל לא יכול לפגוע בעקרון חשוב זה", נכתב בהודעת הסיכום. "סיעת הליכוד מינתה את השר משה יעלון לתאם מול סיעת קדימה וסיעות הקואליציה הנוספות את נוסח הצעת החוק בהתאם לעקרונות אלה. נוסח החוק יוצג בפני סיעת הליכוד לאחר גיבושו".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

עוד בנושא
ביהדות התורה תוקפים את נתניהו: "מזגזג כלוליין"
סיעת הליכוד אישרה מרבית עקרונות ועדת פלסנר
דיסקין למפגינים: "מי שמאמין למנהיגים - פראייר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully