וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל כיבה מערכת סודית להגנה על חיילים כדי לחסוך בחשמל

9.7.2012 / 12:38

פרסום ראשון: פעילותה של מערכת סודית, המגנה על חיילי צה"ל בעימות מול לוחמי חיזבאללה הופסקה, בהנחיית מפקד האוגדה, תא"ל הרצי הלוי. צה"ל: "לא נפרט על היערכות מבצעית"

דובר צה"ל

(צפו בסרטון שהופץ בשבוע שעבר על ידי צה"ל)

מפקד עוצבת הגליל (91), תת-אלוף הרצי הלוי, הנחה בשבועות האחרונים לכבות אמצעי סודי המגן על חיי חיילים בגבול הצפון, וזאת בשל צריכת החשמל הגבוהה של המכשיר – כך נודע לוואלה! חדשות. גורמים באוגדה סיפרו כי המהלך נעשה לאחר הערכת מצב שבחנה את הסיכונים, אולם הזכירו כי החלטה דומה קיבלו בחיל הים במהלך מלחמת לבנון השנייה – אז כיבו את מערכות הגנה מפני טילים על ספינת אח"י חנית – מה שאפשר פגיעה בספינה, בה נהרגו ארבעה חיילי צה"ל.

פעילי חיזבאללה אוספים מודיעין בגבול, יולי 2012. דובר צה"ל
פעילי חיזבאללה אוספים מידע בגבול/דובר צה"ל

רק בשבוע שעבר, הזהיר אותו מפקד אוגדה מפני התלקחות בגבול לבנון. "המענה יהיה חזק מאוד, ובמובנים מסוימים מאוד אלים", הבהיר הלוי. לדבריו, "התגובה של צה"ל תהיה כרוכה בהרס רב בכפרים הלבנוניים. צה"ל צריך לפגוע היכן שהאויב נמצא, והוא בחר להסתתר בלב האוכלוסייה – כך שלא מדובר בהרס של ענישה. הדבר יגרום נזק עצום ללבנון, נזק גדול מבמלחמת לבנון השנייה". במקביל, קצין בכיר בפיקוד צפון התייחס לעוצמה שיידרש צה"ל להפעיל במלחמה הבאה. "דו"ח גולדסטון יחוויר לעומת מה שיהיה בלבנון במלחמה הבאה, בגלל שחיזבאללה נמצא עמוק בלב הכפרים", הסביר.

ההחלטה של תא"ל הלוי מתמיהה, במיוחד נוכח המעקב שמבצע צה"ל אחר תנועות חיזבאללה בגבול הלבנון. בשבוע שעבר, פרסם דובר צה"ל סרטון ובו נראים פעילים של הארגון השיעי אוספים מודיעין בגבול. מדובר בחלק מהגברת יכולות האיסוף של הארגון, בכללן הצבת תצפיתנים וצלמים לבושים בבגדים אזרחיים באזור הגבול. בצה"ל מעריכים כי לא ניתן להוציא מכלל אפשרות את הכוונות של חיזבאללה לבצע פיגוע בטווח הזמן המידי נגד חיילי צה"ל ואזרחי מדינת ישראל.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "צה"ל איננו מפרט אודות היערכותו המבצעית".

גבול הצפון - כותרות אחרונות:
שש שנים למלחמת לבנון: "המכה הבאה - הרס לכפרים"
האם ישראל עומדת בפני מלחמה עם חיזבאללה?
נסראללה: הגדר בגבול לבנון לא תעזור לישראל

לפניות לכתב: amir.bohbot@walla

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully