וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחיתת חירום בנתב"ג: טייס כיבה מנוע בגלל תקלה במטוס

הטייס שאול גלאון החליט לכבות את אחד המנועים לאחר שהמריא מאילת לשדה דב: "אני טס כבר 40 שנה בתעופה אזרחית וזו הפעם הראשונה שזה קורה לי". נוסעת: "אנשים בכו וצעקו"

אבי כהן

(צילום אבי כהן, עריכה: מיכאל ברגמן)

נוסעי טיסת ישראייר שחזרו אתמול (שבת) מחופשה באילת, לא תיארו כי הטיסה תסתיים בנחיתת חירום בגלל מנוע שכבה במהלכה. כוחות הצלה רבים הוזעקו לשדה התעופה בן גוריון לקראת היערכות לנחיתה, שהסתיימה למרבה המזל ללא נפגעים.

שאול גלאון, טייס המטוס, סיפר לוואלה! חדשות כי "תוך כדי הטיפוס לרום הטיסה, בגובה 12.5 אלף רגל, הרגשנו ירידה בכוח של מנוע שמאל. ניסינו לבצע תהליך טיפול כדי לאושש אותו ומכיוון שלא הצלחנו החלטנו לכבות אותו".

גלאון, ששינה את מקום הנחיתה משדה דב לנתב"ג בשל התקלה, הסביר כי מדובר בתקלה נדירה. "אני טס כבר 40 שנה בתעופה אזרחית וזו הפעם הראשונה שזה קורה לי. אמנם זה קרה לי פעם או פעמיים בצבא, אך במטוסים הרבה יותר ישנים. באזרחות זה דבר הרבה יותר נדיר", אמר.

גלאון הוסיף כי מדיניות חברת התעופה היא לשתף את הנוסעים במה שמתרחש בזמן מקרי חירום בטיסות. "אחרי הטיסה נוסעים אמרו לי 'לא היית צריך להגיד כלום', אבל במקרים כאלה אנחנו פתוחים מאוד עם הנוסעים, נותנים להם תמונה אמיתית על מה שקורה. זה חשוב גם לנו. הרי כולנו יחד באותה סירה, באותו אווירון, איך שלא תקרא לזה".

"הטייס אמר שמנוע אחד כבה"

אתי ביטון, תושבת קריית שמונה שחזרה בטיסה עם בני משפחתה מאילת, סיפרה כי כמה מהנוסעים נלחצו מהמצב. "אנשים התחילו לבכות ולצעוק. אמרתי להם שלא צריך להתרגש, אפשר להמשיך עם מנוע אחד שרוף ובעזרת השם נגיע בשלום". רותם רוט, נוסעת נוספת שהייתה על הטיסה, אמרה כי "אנשים יצאו בהלם מהטיסה. היו במטוס ילדים ותינוקות, זה היה מאוד מאוד מלחיץ".

רוט הוסיפה: "באמצע הטיסה הטייס אמר שמנוע אחד מתוך שניים לא עובד והוא הסביר שלא ננחת בשדה דב אלא בבן גוריון. זה היה ממש מפחיד, ראינו הרבה אמבולנסים. לא ידענו אם אומרים לנו את כל מה שקורה באמת או רק חלק מהדברים".

מנגד, הנוסע אריק חלוואני נשמע רגוע לאחר החוויה שעברו הוא ובני משפחתו: "המראנו מאילת ואחרי כ-20-25 דקות ראינו שמנוע אחד כבה. חשבתי שזה דבר מתוכנן כדי לפנות ימינה או שמאלה אבל הודיעו שמנוע אחד כבה". חלוואני הוסיף כי "בסך הכל היה רגוע, אנשים לא נלחצו, כולם ישבו. הילד קצת בכה כי הוא נלחץ. אחרי שנחתנו הבנו שזה משהו יותר גדול ממה שחשבנו".

דרמה באוויר: אש פרצה מהמנוע בטיסת אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully