וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 35 שנה: הורשעה בסיוע לרצח שזעזע את גרמניה

חברה לשעבר בתא הטרור "סיעת הצבא האדום", הידוע ככנופיית "באדר-מיינהוף", הורשעה בתכנון רצח התובע הכללי במדינה, הנאצי לשעבר זיגפריד בובאק. זהות הרוצח לא נודעה מעולם

כנופיית "באדר-מיינהוף" הגרמנית שוב עולה לכותרות: 35 שנה אחרי שחברי המחתרת רצחו את התובע הפדרלי הכללי של מערב גרמניה דאז - זיגפריד בובאק - ושני בני אדם נוספים, הורשעה אמש (שישי) אחת מחברות המחתרת לשעבר, ורנה בקר, במעורבות ברצח ונשלחה לארבע שנות מאסר. המשטרה מעולם לא הצליחה לגלות מי היה הרוצח עצמו.

ורנה בקר, חברת "סיעת הצבא האדום" לשעבר, הורשעה במעורבות ברצח התובע הפדרלי של מערב גרמניה ב-1977, זיגפריד בובאק, יולי 2012. (Daniel Kopatsch, AP), AP
ב-1977 היא כבר נידונה למאסר עולם על חברותה במחתרת, אך כעבור 12 שנים זכתה לחנינה מהנשיא הגרמני דאז, ריכרד פון וייצזקר. ורנה בקר/AP, (Daniel Kopatsch, AP)

כמה מחברי תא הטרור המרקסיסטי, ששמו הרשמי היה "סיעת הצבא האדום" או ה-RAF, ירו למוות ב-1977 בבובאק, חבר המפלגה הנאצית לשעבר, בעת שנסע לעבודתו בעיר קרלסרוהה. כשעצר ברמזור אדום, הגיח אופנוען ודמות שישבה מאחוריו פתחה באש לעבר הרכב והביא למותם של בובאק, הנהג שלו ואדם נוסף. הרצח זעזע את גרמניה ונחשב לאחד משיאי פעילות הטרור של הארגון. התיק עצמו נסגר כעבור שלוש שנים, אולם נפתח מחדש ב-2008, כאשר דגימות ה-DNA שלה נמצאו על המעטפות ששלח הארגון ובו הוא נוטל אחריות על האירוע.

בקר מכחישה הטענות נגדה

התביעה טענה כי למרות שבקר, שתהיה בת 60 בסוף החודש, לא הייתה מעורבת ישירות בירי עצמו, היה לה "תפקיד מרכזי" בתכנון. בקר עצמה הכחישה את הטענות. ב-1977 היא כבר נידונה למאסר עולם על חברותה במחתרת, אך כעבור 12 שנים זכתה לחנינה מהנשיא הגרמני דאז, ריכרד פון וייצזקר.

"סיעת הצבא האדום" החלה לפעול בגרמניה בשנת 1967. חבריה היו בעלי אידאולוגיה שמאלית-מרקסיסטית, ובין היתר תמכו באש"ף והתנגדו למלחמה בווייטנאם. בין הפעילים הבולטים בארגון היו הורסט מאהלר ואנדראס באדר. אל הקבוצה הצטרפה בשנת 1970 העיתונאית אולריקה מיינהוף, שיחד עם באדר העניקה לארגון את כינויו הידוע. לאנשי הקבוצה מיוחסות פעולות שלאורך השנים הובילו לרצח 34 בני אדם. ב-1998 הודיעו פעילי הארגון הנותרים - שרבים מהם התאבדו במהלך מעצרם - על התפרקות הקבוצה מנשקה.

לפני שנה: חנינה לבכירה לשעבר ב"באדר מיינהוף"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully