וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טענות לזיופים במקסיקו: כחצי מהקולות ייספרו מחדש

5.7.2012 / 3:27

אנריקה פניה נייטו ניצח בבחירות עם כ-38% מהקולות, אולם יריבו מהשמאל ותומכיו טוענים כי מפלגתו שיחדה בוחרים והעלימה פתקים. מכון הבחירות החליט שיש עילה לספור חלק מחדש

גורמים רשמיים במקסיקו החלו הלילה (חמישי) בספירה מחדש של הקולות ביותר ממחצית הקלפיות בבחירות לנשיאות שנערכו השבוע, בהן ניצח ראש המפלגה המהפכנית המוסדית (PRI), אנריקה פניה נייטו, בעקבות טענות לזיופים. מועמד השמאל שהגיע במקום השני בבחירות, אנדרס מנואל לופז אוברדור, סירב להודות בהפסד ודרש ספירה מחדש, בטענה כי נעשו רכישת קולות וכפייה מצד מפלגת ה-PRI.

בין היתר, השמאל האשים את ה-PRI בחלוקת תווי קנייה ומתנות אחרות לבוחרים, בתמורה לתמיכתם, טענה אותה הכחישו פניה נייטו והמטה שלו. בעקבות הבחירות, קבוצה קטנה של תומכי אוברדור הקימו מחנה מחוץ למטה של מכון הבחירות במדינה. "היו עבירות רבות בבחירות – קלפיות שנשרפו או נגנבו", סיפר אחד המפגינים.

"מדובר בתרגיל בפתיחות ובשקיפות"

לופז אוברדור ביקש ספירה מחדש של כל הקולות, אולם במכון הבחירות אמרו כי רק במעט יותר ממחצית הקלפיות - 54.5% - נמצאו התנאים הנדרשים מתוקף החוק. על פי החוק בנושא, ניתן לבקש ספירה מחדש כאשר יש פער של פחות מאחוז אחד בין שני המועמדים המובילים, או במקרים אחרים של "חוסר עקביות" העלולים להקשות על קריאת הפתקים. "מדובר בתרגיל בפתיחות ובשקיפות", הסביר מזכ"ל מכון הבחירות, אדמונדו ג'ייקובו.

יש לציין כי הגורמים הרשמיים הסבירו כי הספירה מחדש אינה צפויה לשנות באופן משמעותי את התוצאות הראשוניות, לפיהן המנצח בבחירות הוא פניה נייטו, עם יותר מ-38% מהקולות – פער משמעותי מיריביו. בהמשך היום צפויות להתפרסם התוצאות הסופיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully