וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת דחתה את גזר הדין: "על הדוקר לבקש סליחה"

רמי שני

4.7.2012 / 14:29

מקסים פקריצנקו דקר את חמיו לפני שנתיים בנתיבות, ופצע אותו באורח בינוני. במקום למסור היום את גזר הדין, החליטה השופטת לדחות זאת בחודשיים: "יש להשלים עניין חשוב זה"

מקסים פקריצנקו מבת ים דקר את אבי אשתו, לאחר שהאב השליך אותו מביתו שבנתיבות במהלך ריב ביניהם. בית המשפט המחוזי בבאר שבע היה אמור למסור היום (רביעי) את גזר דינו לאחר שהורשע בחבלה בנסיבות מחמירות, אך השופטת טלי חיימוביץ החליטה לעכב בשלב זה את המסירה של הכרעת הדין, וזאת כיוון שפקריצנקו לא התנצל עדיין בפני חמיו.

מכתב האישום שהוגש נגדו באמצעות פרקליטות המחוז הדרומי, פקריצנקו הגיע עם אשתו לבית האב בשבת חמה אחת, של סוף חודש יולי לפני שנתיים. פקריצנקו הרגיש בבית האב כבביתו שלו, פשט את מלבושיו ונותר בבגדי קיץ קלים. לאחר שבני הזוג והאב אכלו במרפסת הבית ארוחת צהרים, חיפש פקריצנקו את מכנסיו, כי נותרה לו שם קופסת סיגריות, אך לא מצא אותם בשום מקום, התרגז והחל לקלל. בשלב מסוים הוא נטל סכין קטנה מהמטבח ונפנף בה באיום מול אשתו. זו ביקשה ממנו שיירגע וילך לישון, וניסתה להוציא מידיו את הסכין. במאבק שהתפתח ביניהם היא אף נחתכה קלות בידה.

בשלב הזה חטפה האשה את הסכין ונכנסה למטבח. פקריצנקו המשיך לקלל בעודו מחפש את מכנסיו, ולשמע הקללות והנאצות התרגז אבי אשתו ודרש ממנו להסתלק מהבית. החתן סירב, והאב אחז בכתפיו והעיף אותו דרך הפתח אל המרפסת וצעק לעברו ברוסית: "הסתלק ואל תשוב". פקריצנקו לא הסכים עם תביעתו של חמיו, נטל סכין גדולה שנותרה על שולחן האוכל במרפסת, איים על האב ואז דקר אותו בכתפו ופצע אותו באורח בינוני. לאחר ששוחרר מאשפוז קצר, הגיש האיש תלונה במשטרה נגד פקריצנקו, שנעצר והכחיש כי פגע באב. הוא המשיך לדבוק בהכחשתו, עד שעורך הדין שלו, עו"ד באייר, הגיע להסדר טיעון לפיו הוא יודה בעבירה של גרימת חבלה בנסיבות מחמירות.

כאמור, בית המשפט היה אמור לגזור היום את דינו לאחר ההרשעה, אולם השופטת החליטה לדחות את ההכרעה. "לאחר שעיינתי בתסקיר שהוגש בעניינו של פקריצנקו, ובפרט נוכח עמדתו של המתלונן (חמיו של הנאשם), לפיה הנאשם עדיין לא התנצל בפניו והוא מעוניין בכך, אני סבורה כי טרם הגיעה השעה לגזור את הדין ויש להשלים עניין חשוב זה", כתבה השופטת חיימוביץ בהכרעתה, "אשר על כן ינסה שירות המבחן לקיים הליך של צדק מאחה או מפגש אחר בין המתלונן לבין הנאשם, כדי שהמתלונן יקבל את בקשת הסליחה שהוא זכאי לה". מתן גזר הדין נדחה, אם כן, לתחילת חודש ספטמבר.

לקריאה נוספת
חשד: דקר את גרושתו וחטף את ילדם בן השנתיים
גבר נדקר בשנתו בדירה בקריות, החשד: על רקע רומנטי
חשד: גבר נדקר על ידי גרושתו בצפון, מצבו בינוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully