וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מטוס ניפץ חלונות בית המשפט העליון בברזיל

מטוסי קרב במטס ראווה הנמיכו מעל מרכזי השלטון בברזיליה. אחד מהם חצה את המהירות המותרת - וגרם לניפוץ כ-100 חלונות בארמון הנשיאות ובביהמ"ש. צלם חובב תיעד, הטייס קורקע

אתר רשמי

(צילום: סרטון חובבים שעלה ליוטיוב; עריכה: גדי וינסטוק)

חיל האוויר של צבא ברזיל קרקע השבוע את אחד מטייסי הקרב שלו, לאחר שבמהלך מטס ראווה, הטיס את מטוסו מעל המהירות המותרת כשעבר בגובה נמוך מעל עיר הבירה ברזיליה, וכתוצאה מכך התנפצו חלונות במספר מבנים בעיר - ובהם ארמון הנשיאות ובניין בית המשפט העליון. צלם חובב אף הצליח לתעד את רגע ניפוץ החלונות בבית המשפט העליון, והעלה את הסרטון לרשת.

האירוע התרחש בזמן מטס של פעלולי-אוויר לציון יום השנה ה-60 להקמת טייסת האווירובטיקה של חיל האוויר, הידועה בכינוי "טייסת העשן". לפי הודעת חיל האוויר, אחד מכלי הטיס שהשתתפו במטס "חרג מהמהירות המותרת למשימה מסוג זה, והגיע למהירות של כ-1,100 קמ"ש. הוא לא עבר את מהירות הקול, אך ההשפעה על לחץ האוויר הספיקה כדי לגרום לניפוץ החלונות". בעקבות זאת, נמסר, "שוחרר הטייס באופן זמני מפעילות אווירית, והוא עלול להיות נתון לסנקציות".

בחיל האוויר הברזילאי מדגישים כי המטס עמד בכל תקנות הבטיחות, ובשום שלב לא היה איש נתון בסכנה. הנזק הכלכלי, עם זאת, מוחשי ביותר: לפי הפרסומים בברזיל, נשברו לפחות 100 חלונות, שעלות תיקונם צפויה להיות כ-40 אלף דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully