וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איציק מרגיעה את הרוחות: "זה לא הזמן לבחירות"

פנחס וולף

4.7.2012 / 0:01

בניגוד לכמה מעמיתיה, יו"ר סיעת קדימה מעריכה כי מפלגתה לא תפרוש מהקואליציה, וקוראת לתת לפוליטיקאים זמן להגיע להבנות. "אנחנו נוגעים במהלך היסטורי, ואסור לפספס אותו"

אחרי איומים מצד קדימה לפרישה מהקואליציה, יו"ר הסיעה, ח"כ דליה איציק, מעריכה כי המפלגה לא תפרוש מהממשלה. "כרגע צריך להכניס שפיות למערכת", אמרה אמש (שלישי) בשיחה עם וואלה! חדשות. "השאלה היא מה חזק יותר – העלבון או הרעיון, ואני חושבת שהרעיון חזק יותר, למרות שנתניהו הגיב תגובה נמהרת ולא חכמה. אנחנו נוגעים במהלך היסטורי, ואסור לפספס אותו".

איציק הדגישה כי אילולא מופז שנכנס לממשלה, לא היה עולה השיח הזה לסדר היום הציבורי. "אתה מאמין שמדברים עכשיו על עיצומים אישיים ועל סנקציות אישיות? מה חשבו – שהמסקנות יאושרו פה אחד? אם זה היה כל כך פשוט, היו מחכים 64 שנה בשביל זה?", שאלה איציק. "נניח שראש הממשלה היה חרדי, הוא היה מצליח לגייס את כולם ביום אחד? מדובר בתהליך ארוך של הכשרת לבבות".

מופז הגיב שלשום בחריפות יוצאת דופן כאשר, לאחר הודעת נתניהו על פירוק ועדת פלסנר, הוא איים במפורש על פרישה מהקואליציה. אולם איציק לא מתרגשת מהחרפת ההתבטאויות. "מופז הגיב חריף על הודעת ראש הממשלה, ובצדק", היא הסבירה. "ראש הממשלה התנהג בצורה לא מנהיגותית. תן עוד יום, תן לוועדה לפרסם את המלצותיה, צריך לתת לה כבוד, לאנשיה שהשקיעו זמן רב לגיבוש המסקנות. לא מוכרחים להכניס אצבע לעין".

עם זאת, היא ציינה כי ממשברים כאלה אפשר לצאת לדרך אחרת. "זה לא הזמן לקבל החלטה על הליכה לבחירות. זה הזמן לתת לפוליטיקאים להגיע להבנות", הדגישה. "ברור שאיש לא יצא וכל תאוותו בידו. החרדים צריכים להבין שיהיו סנקציות אישיות כאלה ואחרות, החילונים צריכים להבין שלא באבחת דו"ח אחד פותרים את העניין".

מקורב למופז: "נראה שקדימה בדרך לאופוזיציה"

אבל, כאמור, בניגוד לדבריה של איציק, חברי כנסת אחרים מקדימה התבטאו אתמול אחרת. ח"כ אבי דואן (קדימה), ששימש כראש המטה של מופז בפריימריז, הגיע ל"מאהל הפראיירים", ואמר למובילי המאבק לשוויון בנטל, בועז נול ועידן מילר, כי "נראה שקדימה בדרך לאופוזיציה". הוא ציין כי "למדינת ישראל יש הזדמנות היסטורית לבצע שינוי. אם לא ניקח את ההזדמנות בשתי הידיים, מתוך הבנה עמוקה של משמעות העניין, זו תהיה בכייה לדורות. בלי סנקציות על מי שלא ישרת, קדימה לא תהיה בממשלה. אם יקרה מצב בו יחוקק חוק טל 2, וקדימה לא תפרוש מהממשלה, אשקול התפטרותי מהכנסת".

אמנם לפני דואן גם חברי כנסת אחרים, כמו שלמה מולה, רוברט טיבייב ונינו אבסדזה, דיברו בחריפות על הצורך לפרוש מהממשלה, אך כשהדברים נאמרים ממקורב של מופז, עם איום לפרוש מהכנסת, הדברים מקבלים משנה תוקף.

בנוסף, בכיר בקדימה אמר לוואלה! חדשות: "אני מעריך שסיימנו את השותפות עם נתניהו". הדברים נאמרו בשל הערכה של אותו בכיר, שנתניהו לא יאמץ את המלצות ועדת פלסנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully