וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי מופז: "נפרוש מהקואליציה, שרק ינסו אותנו"

פנחס וולף

3.7.2012 / 0:55

לדברי מקורבי מופז, האיום בעזיבת הקואליציה עקב פירוק ועדת פלסנר ממשי: "אנחנו כפסע מלצאת, אלו לא איומי סרק". בליכוד הגיבו: "מופז ידוע כמי שמטפס על עצים"

הפערים בין קדימה והליכוד מתרחבים: בעוד בכירים בליכוד אמרו אמש (שני) כי תגובת מופז להודעת נתניהו על פירוק ועדת פלסנר, מצביעה על השארת פתח מצדו כדי לא לצאת מהממשלה, מקורבי מופז הבהירו שהמצב ממש לא כך. "שינסו אותנו ביום רביעי, בעת הגשת מסקנות ועדת פלסנר", אמרו בשיחה עם וואלה! חדשות. "אנחנו כפסע מלצאת, אלו לא איומי סרק. זאת המציאות, לא נוכל לחיות עם ניסיון זול ושקוף. אם זה משחק של 'מי ימצמץ ראשון', בואו נחכה להגשת ההמלצות".

מסיבת העיתונאים של בנימין נתניהו ושאול מופז, מאי 2012. עומר מירון
"אם זה משחק של 'מי ימצמץ ראשון', בואו נחכה להגשת ההמלצות"/עומר מירון

"זאת סטירה לכל ציבור המשרתים שחשב שנתניהו רציני", הם הוסיפו. "הוא היה יכול להוביל מהלך בקנה מידה היסטורי. יש לו הזדמנות בלתי חוזרת לאחד את גוש המרכז כדי להוביל דברים, והוא הפך את זה לפארסה של החרדים. אנחנו אמרנו כל הזמן שכעומק ההתקדמות עומק השותפות, גם לדגל שהתחייבנו יחד להוביל. במי הוא תקע סכין - בקדימה או במשרתי המילואים? אבל הוא עוד יכול לחזור בו".

מופז התקשר בערב לבועז נול, פעיל מאהל הפראיירים, ואמר לו כי "אני דואג לכם בדיוק כפי שאני דואג לילדיי. התחייבתי בפני הציבור להביא לחוק שירות חדש, ובכוונתי לעמוד במילתי ולוודא כי המלצות ועדת פלסנר יפורסמו. קדימה לא תתפשר על עיקרון שירות לכל ועיקרון האחריות האישית שיעמדו בבסיס כל משא ומתן. אם עיקרון זה יופר, יהיה בכך משום הפרה יסודית של עיקרון האחריות הלאומית על כל המשתמע מכך". מקורבי מופז הבהירו הלילה כי תיערך פגישה בין נתניהו לבינו, "רק אם נבין שנתניהו רוצה להתקדם על פי המתווה שגובש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בכירים בליכוד: "הגשת ההמלצות - צעד פתטי"

הבכירים בליכוד, מצדם, תקפו את מופז. "זה חלק מהתנהלות קבועה שלו שהוא מטפס על עצים", אמרו. "קשה לנבא כיצד יתנהל, כי הוא לא צפוי. הגשת ההמלצות זה פתטי, עכשיו זה באמת רק ועדת פלסנר. כל המפלגות פרשו, אז מה נשאר שם? אלו מסקנות אישיות של קדימה".

אחרים בליכוד אמרו כי "מהלכים כוחניים אולי בטווח קצר מביאים להישגים, אבל אתה לא רוצה קרע". לדבריהם, "בקדימה טועים בגדול. אם היו חושבים יותר לעומק היו מבינים שאם לא מגיעים להסכמה, היה את חוק שירות הביטחון, שיכריח גיוס חרדים. ההתעקשות על הוועדה לא תביא לתוצאה".

מנגד, גורמים בוועדת פלסנר תקפו: "נראה שנתניהו החליט לגמרי ליישר קו עם החרדים". לדבריהם, "הוא רוצה חוק טל 2, רק יותר גרוע, כמו דחייה עד גיל 28. עדיף כבר את הצעת האוצר לפטור אותם מגיוס. בסוף, צריך חוק עד סוף החודש. מה שנתניהו יסגור עם החרדים לא יעבור, כי קדימה וישראל ביתנו יתנגדו לזה. אם נתניהו יראה שהוא לא משלם מחיר ציבורי על עמדתו, הוא ימשיך - אם יהיה, אולי הוא יחזור בו. המאבק רק מתחיל עכשיו, התוצאות יהיו בסוף החודש".

לפניות לכתב: pinhaswolf@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully